ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
קנסות ניתנו למארגנים

פרויקטור הקורונה מתנצל בפני הקהילה היהודית

פרויקטור הקורונה של מדינת ויקטוריה - אוסטרליה, ג'רואן ויימאר מתנצל בפני הקהילה היהודית: "מצטער על בחירת המילים שלי" | ההתנצלות באה לאחר שבחר להדגיש את "חברי הקהילה היהודית האורתודוקסית" כמי שנמצאו חיוביים לנגיף

פרויקטור הקורונה מתנצל בפני הקהילה היהודית
חרדים באוסטרליה-ארכיון צילום: סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים

פרויקטור הקורונה של מדינת ויקטוריה - אוסטרליה, ג'רואן ויימאר, התנצל בפני האוכלוסייה היהודית במלבורן לאחר שהזכיר, את "חברי הקהילה היהודית האורתודוקסית" שהיו בין אלה שנבדקו ונמצאו חיוביים לנגיף הקורונה במהלך תדריך קורונה ביום רביעי האחרון.

"יש לנו רואי חשבון, יש לנו אדריכלים, יש לנו עובדי בריאות, יש לנו את הקהילה היהודית האורתודוקסית, ויש לנו בחור שעובד בפיצה", אמר מר וימר.

בהודעה שנשלחה ל'וועדה למניעת השמצה', ארגון קהילתי יהודי-אוסטרלי, אמר וויימר כי הוא "מאוכזב מאוד" שדבריו מתפרשים כביקורת.

"אני מצטער על בחירת המילים השגויה שלי אתמול" אמר מר וויימר. "ניסיתי להדגיש את המגוון העצום של אנשים באזור סנט קילדה שנדבקו באשמתם לקורונה". עוד אמר, "אני מאוכזב מאוד מכך שדברי התפרשו כביקורת על כל הקהילה היהודית האורתודוקסית - זה ממש לא היה הכוונה. אני מתנצל בפני הקהילה היהודית במלבורן על הפגיעה שדברי גרמו".

דבריו מגיעים על רקע הביקורת שהיתה בשבוע שעבר על מספר תושבים חרדיים ממלבורן שקיימו מסיבת אירוסין תוך הפרה של מגבלות נגיף הקורונה במלבורן. בתיעוד שפורסם ברשתות החברתיות נראים אנשים מאזינים לנאום שנשא החתן בחדר מלא אורחים בבית פרטי.

הסרטון, שהפך לוויראלי, נחקר על ידי רשויות הבריאות וכמה אנשים קיבלו קנסות. ארגונים יהודיים דיווחו השבוע על עלייה במסרים אנטישמיים ופרסומים ברשתות החברתיות בעקבות פרסום הסרטון.

ביום שלישי הדגיש ראש הממשלה דניאל אנדרוז כי המסיבה בה השתתפו האורחים החרדים אינה משקפת את הקהילה החרדית כולה.

בתוך כך מפכ"ל משטרת ויקטוריה, שיין פאטון, אמר כי הרשויות בוחנות כיצד לתשאל את כל האנשים שהיו באירוסין, בהתחשב בכך שהם עכשיו בבידוד, אך קנסות בסך 5,452 דולר ניתנו לכל אחד מבני הזוג שחגגו את אירוסיהם, הורי הכלה קיבלו גם הם קנס כל אחד.

קהילה יהודית אוסטרליה קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד