ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
שבר שתיקה

לפיד מודה שטעה: "טוב שהתקשורת ביקרה אותי ותיקנתי"

מעל לחודשיים לאחר השבעת הממשלה, שר החוץ וראש הממשלה החלופי התראיין לראשונה לתקשורת והודה שטעה שלא השתתף בישיבות הקבינט | על ההתמודדות עם המגיפה: "לא חושב שטעינו" | טוען שגנץ לא יתפתה ללכת שוב עם נתניהו

לפיד מודה שטעה: "טוב שהתקשורת ביקרה אותי ותיקנתי"
יאיר לפיד צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ראש הממשלה החליפי ושר החוץ יאיר לפיד התראיין הערב (חמישי) לשלושת ערוצי הטלוויזיה המובילים 11, 12 ו-13 והתייחס לעלייה בתחלואה, לאפשרות של סגר והודה שטעה בכך שלא הגיע לדיוני קבינט הקורונה.

"בדיעבד טעיתי שלא באתי לישיבות הקבינט", הודה, "הקבינט הוקם עוד לפני ההתפרצות, ועשינו חלוקה, ראש הממשלה מטפל במגפה ואני התמקדתי בדברים אחרים כמו התקציב. יכול להיות שפספסתי את הרגע שצריך להיכנס לעומק, אבל טוב שהתקשורת ביקרה אותי ותיקנתי".

על התמודדות הממשלה עם הנגיף אמר: "אני לא חושב שטעינו בקורונה, יש מגפה עולמית. זה זן הדלתא ויש לו השלכות ואנחנו מטפלים בזה בסדר גמור, ראש הממשלה מוביל את זה מצוין. קשה לאנשים עם אי הוודאות, אבל הממשלה מתקנת תוך כדי התקדמות".

"צריך לפתוח את הלימודים ב-1 בספטמבר. זו העמדה שאביא לקבינט. הילדים איבדו שנה מחייהם. יהיו הדבקות אבל בגילאים האלה זה פחות נורא. נצטרך לקיים חיים תקינים ככל האפשר לצד המגפה, וחלק מחיים תקינים זה שהילדים ילכו לבית הספר", הוסיף לפיד.

"נכשלתי. רצינו 18 שרים וזה לא היה אפשרי", אמר על הממשלה הגדולה, ולצד זאת הדגיש, "אני לא ראש הממשלה החליפי, אני שר החוץ. יש ראש ממשלה אחד והוא נפתלי בנט".

"לא חושב שיש סיכוי, למה נתניהו לא רה"מ? כי אף אחד לא מאמין לו, הוא מרמה את כולם, גנץ לא יאמין לו. תרשה לי לומר לך שאפשר לרמות אדם פעם אחת אבל לא יותר מזה", סיכם בהתייחסותו על האפשרות שגנץ ילך לראש הממשלה.

יאיר לפיד קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}