כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

צה"ל מציג: במקום חתונה - כלא צבאי • חשיפה

שבועיים לפני חתונתו, קיבל דוד, בחור ישיבה ליטאית מירושלים, טלפון מ'ארגון צדקה', המעוניין לסייע לו לקראת חתונתו • כשהגיע לנקודת המפגש, נעצר על ידי המשטרה הצבאית, בשל העובדה שלא הגיש את הדיחוי בזמן • שערוריה

ברוכים הבאים לכלא. צילום ארכיון
ברוכים הבאים לכלא. צילום ארכיון



לא פעם מתמודדים בחורי הישיבות, עם בעיות במתן הדיחויים לשירותם הצבאי בצה"ל. הבחורים לא תמיד זוכרים להגיש את הדיחוי בזמן, מה שגורם להסתבכות מיותרת. לאחר ההסתבכות, נקלעים הבחורים למלכודת צבאית, ממנה קשה להשתחרר.

בחור ישיבה, בשם דוד (שם בדוי), הלומד בישיבה ליטאית מוכרת בירושלים, נישא בעוד כשבועיים. ביום בהיר, בעוד הוא נערך להכנות האחרונות ליום החשוב בחייו, הוא מקבל שיחת טלפון 'מפתיעה' בה ארגון צדקה מבקש את עזרתו.

הבחור, שנמצא ימים ספורים לפני יום חתונתו וכל שקל שיש בכיסו או בכיס הוריו חשוב לו השיב בפני המתקשרים, "אין לי כסף כעת, אני עומד בפני חתונה ואני צריך כל פרוטה, מצטער".

לאחר דקות ספורות התקשרו מנהלי העמותה בפעם השנייה ואמרו, "הסיפור שלך מאד נגע לליבנו, ואנחנו מאד רוצים לעזור לך כלכלית לקראת החתונה. נתרום לך 500 שקל". הבחור שמח למשמע הבשורה ושאל את המתקשרים, איפה יפגוש אותם?.

השניים סיכמו על שעה ומקום, ולאחר מספר שעות, סמוך לשעה 1 בלילה נפגשו לאחר הזדהות בטלפון על יד ביה"ח 'ביקור חולים' בירושלים. אדם בעל חזות חרדית לכל דבר ניגש אליו וביקש ממנו שיזדהה בפניו על ידי הצגת ת.ז.

כשדוד הציג את תעודת הזהות שלו, התנפלו עליו מספר גברתנים שהתחבאו באזור המפגש והכניסו לתוך רכבם ואמרו לו, כי לאור הבעיות שיש לו עם הצבא הוא "עצור".

במשך שבוע, שהה הבחור במעצר ללא תפילין ואפשרות יצירת קשר עם משפחתו או הוריו שחששו לשלומו.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "לאור העובדה שלא התקבל מידע מדויק באשר לאירוע לכאורה לא ניתן לבדוק הנושא. נשמח לקבל את כל המידע על מנת שאפשר יהיה לבחון את האירוע ולהגיע למסקנות".

בהכנת הידיעה השתתף: בני מחלב, קול הציבור.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}