כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

העצרת בכיכר: היענות נמוכה

אמש נערכה העצרת המסורתית לזכרו של רה"מ לשעבר, יצחק רבין • למרות האזהרות כי תהיה זו העצרת האחרונה, מספר המשתתפים היה דל • ומשתתפי הסקר קבעו: מורשת רבין - סמים ואלכוהול

הלך רבין, הלכה המורשת
הלך רבין, הלכה המורשת

העצרת האחרונה? אמש (מוצ"ש) נערכה העצרת המסורתית לזכרו של רה"מ לשעבר, יצחק רבין, ב'כיכר רבין' בתל-אביב. למרות הניסיונות לנגן על מצפונם של האזרחים שלא זוכרים את ראש-הממשלה המנוח, מספר המשתתפים היה נמוך באופן משמעותי בהשוואה לשנים קודמות.

ח"כים ואישי ציבור, ובראשם הנשיא שמעון פרס, נטלו חלק באירוע.

במהלך העצרת, סיפר מנחה הערב, מודי בר-און, כי בכיכר נמצאים למעלה מ-100 אלף משתתפים.

ואולם, לטענת אחד הנוכחים בכיכר, לא השתתפו יותר מאלפים בודדים. "אתה בטח מכיר את ההתלהבות של אנשים שמארגנים עצרת והם בטוחים שיש באירוע שלהם אלפים", הוא מסביר בשיחה עם כתב 'בחדרי חרדים'.

גם בבדיקה שערכנו עם בכיר במשטרת ת"א עולה, כי בהודעה פנימית של המשטרה נאמר, כי בעצרת השתתפו 25 אלף איש - ולא יותר.

בעצרת נאם נשיא המדינה שמעון פרס ואמר כי "אז, בכיכר הזאת, רצחו את יצחק, ניסו לרצוח את השלום. הם לא יצליחו לנתץ את הרכוש היחיד שיש לנו, שאין עליו מחיר או מיסים – לרכוש היקר הזה קוראים תקווה, קוראים שלום".

בנאומו התייחס פרס למטעני הנפץ שהתגלו במטוסים שנחתו בארה"ב: "במלחמות שלנו לחמנו לבדנו, לא ביקשנו שחיילים אמריקאיים יגנו עלינו. לחמנו לבדנו, אך נעזרנו בידידים ובראש ובראשונה ארה"ב, איתה טיפחנו ועדיין אנו מטפחים קשרי ידידות. אנחנו נמצאים באותה חזית נגד טרור. אתמול ארה"ב ומדינות נוספות, מנעו פיגוע נגד אנשים חפים מפשע. אנחנו עומדים צד לצד".

כפי שפורסם ב'בחדרי חרדים', אנשי 'מרכז רבין', המארגנים את האירועים השנתיים לזכרו, אמרו כי ככל הנראה זו העצרת האחרונה שתתקיים במתכונת זו, בשל חוסר היענות מצד הציבור. אמש ניתנה הוכחה נוספת לכך.

יצויין, כי בסקר גולשים שערך אתר 'וואלה' לאחרונה בשאלה מהי מורשת רבין, ניתנה לבחירה האופציה: "סמים ואלכוהול".

לאחר שראו עורכי האתר כי האפשרות נמצאת בראש הדירוגים, הם שינו התוצאות והעבירו את הבחירה לתחתית הרשימה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}