כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

רב בשיקגו: "השבת עברה בחשש"

ארה"ב מתקשה להירגע ממטעני-החבלה שהיו בדרכם לבתי-הכנסת בשיקגו • נשיא מועצת רבני שיקגו בראיון לגל"צ: "בדרך-כלל אנחנו לא נמצאים בפחד, אבל הפעם היתה סיבה לדאגה"

בית כנסת (צילום אילוסטרציה)
בית כנסת (צילום אילוסטרציה)

למרות הסיכול המוצלח של כוחות הביטחון, מתקשה ארה"ב להירגע משני המטענים שנשלחו אליה בשבת האחרונה. במטרה לפגוע באחד מבתי-הכנסת היהודיים בשיקגו.

נשיא מועצת הרבנים בשיקגו, הרב לאונרד מת'נקי, סיכם הבוקר (א) את חוויות השבת האחרונה בראיון לגלי צה"ל ואמר, כי "התפילות והשבת עברו כרגיל".

"קיבלתי טלפון בסביבות 12 וחצי בצהריים של יום שישי, מאנשי הביטחון המקומיים שעובדים בשיתוף פעולה עם הביטחון הפדראלי. הם עדכנו אותי כי עלולות להתקבל חבילות חשודות וביקשו את תשומת לבנו לכך.

"ההתראה הייתה כללית, אבל מיד עדכנתי את כל הרבנים במייל. אמרו לנו שאנחנו צריכים לבדוק את שמות השולחים על המעטפות, אם הם שמות ידועים מהקהילה או לא".

האם יש לכם מושג איזה בית-כנסת היה על כוונת הטרוריסטים? נשאל הרב.

"גם כעת לא יודעים על איזה בית כנסת מדובר", השיב. "יש כל מיני דיווחים על בית כנסת מסוים בצפון שיקגו, אבל לא ניתן להגיד במדויק. אנחנו בד"כ לא חוששים מדברים כאלו, אנחנו לא נמצאים בפחד. במקרה הזה, ביקשו מאיתנו, אז מיד עדכנתי את כל הרבנים.

"עם הטכנולגיה של היום, כולם ידעו את החששות תוך שעתיים, כבר בשעה 3, לפני שבת, התחלתי לקבל טלפונים מאנשי הקהילה ששאלו אותי מה קורה. כלפי חוץ, אנשים התנהגו כרגיל בכל מהלך השבת, אבל חשוב לומר שאנשים בהחלט חששו מכל הסיפור".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}