כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

"הייתי משקר שלא קיבלתי משכורת" • סיפורו של מהמר חרדי שנגמל

'בחדרי חרדים' ממשיך לעקוב אחר תופעת ההימורים שפשטה גם בציבור החרדי • אב למשפחה חרדית, מהמר כרוני בעברו וכיום מטפל במהמרים, מספר על התחושות: "לא היה לי כבר שום רגש" • "הדרך להינצל - איום בפירוק המשפחה" • וגם: הסכומים והבושות

חרדי ממלא לוטו. תמונת אילוסטרציה
חרדי ממלא לוטו. תמונת אילוסטרציה צילום: צילום אילוסטרציה

'בחדרי חרדים' ממשיך בסדרת הכתבות על תופעת ההימורים הצוברת תאוצה בציבור החרדי.

ש., אב למשפחה חרדית ומתנדב בארגון 'רטורנו', מרכז פסיכולוגי חינוכי לגמילה מהתמכרויות בציבור החרדי, מספר על היציאה מעולם ההימורים ועל ההתמכרות עצמה.

• איך הכל התחיל?

"התחתנתי והייתה לי חוסר התמודדות עם רגשות, אני אדם שקשה לי להרגיש. באיזה שהוא שלב שהייתי צריך להתחיל להתמודד עם חיי המשפחה מצאתי את ההימורים כתרופה ונפלתי לתוך זה במשך 14 שנים.

"הייתי מהמר חוקי, מגרד 'חיש גד' וממלא טפסי לוטו במפעל הפיס, לא הייתי בהימורים סוג של קזינו. היום אני מבין שהמהמר לא צריך את הכסף זה רק 'היכי תימצי' לריגוש, להרס העצמי וזאת ההתמכרות הכי קשה שיש חוץ מהפרעות אכילה.

"כל הזמן חשבתי על ההימור הבא, בעבודה, בבית ואפילו שאתה ישן אתה חושב איך להביא את הכסף להימור הבא. אלו היו חיי הישרדות, זה לא היה פשוט".

• בבית היו מודעים למצב?

"אשתי הייתה מודעת למצב הקיים, היא בחרה שלא לדעת כי היא פחדה מזה כי האמת הייתה יותר חזקה ממנה. ההימורים היו תלויים בהרבה שקרים, הייתי אומר לה: "לא קיבלתי משכורת", "המשכורת בעבודה מתעכבת" ועוד כל מיני תירוצים שונים ומשונים.

"הייתי מהמר בסכומים שיותר גדולים מהמשכורת שלי ושל אשתי יחד, עוד לפני שהייתי מקבל את המשכורת הייתי לוקח את הכסף מהבעל הבית שלי והייתי נופל לחובות גדולים.

"היה לי חבר שגירד חיש גד ופיס בסך של 17 אלף דולר במשך כל שבוע עד שהוא הגיע לסכום שאפשר לקנות בו דירה, 250 אלף דולר.

• איך יצאת מזה?

"מה שקרה, בשלב מסוים נכנסתי לדיכאון ולהרגשה שכל החיים האלו נמאסו עליי, זה קרה לפני כמעט 6 שנים. בעזרת המשפחה שלי הגעתי לארגון רטורנו והתחלתי בטיפול שלקח 7 חודשים וכלל בין היתר טיפול בקבוצות שמדברים איתך על הסיבות שאתה לא מסוגל להתנהל בצורה נכונה".

• אין פחד שאתה מגיע לקבוצה כזאת שמא יזהו אותך?

"ברור שפחדתי, אבל הגעתי לשלב בחיים שאין ברירה ואתה חייב להתמודד. גם כמתנדב אני רואה שהציבור שהכי קשה להביא אותו לטיפול כזה - אלו המהמרים. יש כל מיני דרכים להתגבר על זה. בדרך כלל הבן אדם מגיע אלינו אחרי שהוא מלא בחובות ואז הדבר הראשון שהוא רוצה שנסדר לו את החובות. אבל זאת הטעות הכי גדולה, כי אם נסדר אותם יהיה לו אוויר לנשימה והוא ייכנס להימורים שוב בצורה חזקה יותר.

"יש לי מטופל שהוא מהמר כבר 17-18 שנה, הוא לא רוצה להגיע לטיפול. העבודה שלי היא לשכנע את אשתו שכשהיא אומרת לו שאם הוא לא מטפל בעצמו היא מפרקת את המשפחה שהיא צריכה להאמין במה שהיא אומרת".

• מהי דעתך על התופעה בציבור החרדי?

"היא גודלת מיום ליום. היום היא הרבה יותר קשה, כי יש את הדירות הימורים שמשחקים שם את הטקסס הולדם ויש את אפשרות המשחק במט"ח בבורסה שנופלים לשם צעירים חרדים רבים שחושבים ששם הם יעשו את המכה שלהם.

"הדירות הללו מוצגות למהמרים המתחילים כ"חברתי" אבל האמת היא שבסופו של דבר הם מפסידים שם את כל חייהם".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}