כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

צהלה בצה"ל: 10 בני ישיבות התגייסו לפיקוד העורף

עשרה בני ישיבות רשמו תקדים כשהתגייסו לראשונה לפיקוד העורף • עם כומתה כתומה הם יתחילו בעוד כחודשיים להדריך את האוכלוסיה החרדית לשעות חירום • יוסי רביץ: מדובר בתפקיד חשוב

פיקוד העורף חרדי. צילום ארכיון
פיקוד העורף חרדי. צילום ארכיון

התרגשות גדולה בצה"ל: כעשרה בני ישיבות התייצבו בבקו"ם, ובתום עשרה שבועות, יהיו לחרדים הראשונים שיעטו כומתה כתומה. במסגרת פרוייקט "צוהר כתום" גויסו החלוצים לתפקיד מדריכי מרחב אזרחי, במסגרתו יעבירו הדרכות לציבור החרדי בלבד.

"פיקוד העורף שם לב שיש פער במענה לשעת חירום בקרב אוכלוסייה זו", הסביר סגן הרב הפיקודי וממלא מקומו, סרן אבירן דמארי. "בעזרת המדריכים החדשים נוכל לנגוע גם באוכלוסייה החרדית ואנחנו מאוד שמחים על שיתוף הפעולה".

המתגייסים הטריים יחלו טירונות באורך של ארבעה שבועות בבא"ח העורף שבזיקים, ובסיומה יעברו קורס מאלש"חים מקוצר באורך שישה שבועות בבה"ד 16. לאחר סיום הקורס יחלו המתגייסים את תפקידם, בו ידריכו את תלמידי כיתות ה' בבתי הספר בישוביים החרדיים באיזור מגוריהם, וכמו כן את המתנדבים לשעת חירום על דרכי התמודדות בשעת חירום - בין היתר בזמן רעידת אדמה או נפילת טילים.

פיקוד העורף רשם התלהבות מצד הרבנים המובילים, שעודדו את בני הישיבות להשתתף בפרויקט מאחר ואלה הבינו כי כך תוכל האוכלוסייה החרדית להתגונן טוב יותר בשעת חירום.

"אני גאה לשרת בפיקוד העורף בעיקר בתפקיד הזה בו אני גם אתרום לאוכלוסייה שלי", סיפר יוסי רביץ, נשוי ואב לילד שהתגייס הבוקר במסגרת הפרויקט. "מדובר בתפקיד חשוב שצריך לעשות אותו ואני שמח שמצאו עבורנו מסגרת מתאימה להתגייס".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}