כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

המאבק מחריף: מתנדבי ה'איחוד' - הושעו ממד"א

לאחר האיומים המפורשים, במד"א עוברים למעשים: הבוקר הושעו עשרה מתנדבים • יועצו של ליצמן: "הודעות הפיטורין, אינן מקובלות על סגן שר הבריאות - וזאת בלשון המעטה" • קשש: "מדובר עדיין באיומים בלבד"

אופנועי 'איחוד הצלה'. צילום ארכיון
אופנועי 'איחוד הצלה'. צילום ארכיון

המאבק בין ארגון מד"א לארגון 'איחוד הצלה' הולך ומחריף: הבוקר, הושעו עשרה כונני מד"א, בעקבות התנדבותם במקביל ב'איחוד הצלה'.

לפני כשבוע, בהילולת רחל אמנו, איבטח ארגון איחוד הצלה את רבבות הפוקדים, מה שגרם לחיכוך נוסף בין הארגונים. מד"א שיגר הודעה לכל מתנדביו, כי מתנדב שישתמש במהלך ההתנדבות בכלי קשר, אפוד או כל דבר המזוהה עם ארגונים אחרים - יושעה מיידית מהארגון.

התערבותם של סגן שר הבריאות, ח"כ יעקב ליצמן ומנכ"ל משרדו, הובילה לכך שההודעה תישאר בגדר איום ותו לא. מד"א לא סילק אף מתנדב מתפקידו, למרות שימוש במשדרים או באפודים של 'איחוד הצלה'.

אך השקט לא החזיק מעמד יותר משבוע. בהודעה שנשלחה הבוקר למתנדבי מד"א ירושלים נכתב: "אתמול נשלחו מכתבי גריעה ל-10 כוננים שאינם פועלים ע''פ נהלי מד"א. המשיכו לפעול בדבקות ובמקצועיות ע''פ הנהלים וההנחיות".

יו"ר איחוד הצלה, זאב קשש, מסר בתגובה: "יש לנו הבטחה מסגן שר הבריאות הרב יעקב ליצמן, כי שום מתנדב איחוד הצלה לא יושעה מפעילותו במד"א בעקבות ההתנדבות בארגון איחוד הצלה".

בלשכת סגן שר הבריאות הביעו הערב תמיכה בלתי מסוייגת באיחוד הצלה ומתנדבי הארגון: "ההודעות על פיטורין מטעם מד"א, אינן מקובלות על סגן השר הרב ליצמן וזאת בלשון המעטה.

"הנושא יבדק בהקדם במסגרת טיפולו של מנכ"ל המשרד בנושא, כבר בימים אלה, כדי לאפשר המשך פעילותם הברוכה של המתנדבים העוסקים בהצלת נפשות במסירות ראויה לכל שבח", נאמר בהודעת יועץ התקשורת של ליצמן.

כפי שנחשף באתר 'בחדרי חרדים', במשרד הבריאות וב'איחוד הצלה' רואים צורך לקדם את התשתית העצמאית של הארגון, למקרה שבו יחליטו במד"א ליצור קרע סופי עם 'איחוד הצלה'. התשתית ערוכה ומוכנה, וב'איחוד הצלה' ערוכים למקרה כזה. בימים אלו, בעזרת משרד התקשורת ומשרד הבריאות, מתבצעת השלמה למהלך שכזה.

גורמים במד"א מסבירים, כי לאחרונה כלו כל הקיצין, וכי התמונה התבהרה לחלוטין: המטרה ששמו לעצמם ראשי איחוד הצלה היא לפגוע במד"א בכל דרך, ובמד"א מתעשתים, ומפסיקים להעלים עין ממאפיינים טרויינים, וממובילי הקו הניצי נגד מד"א בקרב המתנדבים בארגון. לפי הארגון, מעתה יחמירו על קלה כבחמורה ובהתאם לנהלי מד"א ישפט כל מקרה לגופו.

הגורמים מוסיפים כי עילה לגריעת מתנדב תתבצע במקרים הבאים: כשהמתנדב מפר ביודעין את נהלי מד"א האוסרים שימוש בציוד רפואי שאינו בתקן מד"א (כדוגמת פלס אוקסימטר). כשמתנדב מתראיין על דעת עצמו לאמצעי התקשורת. כשמתנדב חודל מלהתנדב בתחנות מגן דוד אדום בניגוד לנוהל, וכאשר מתנדב לא מגיע לכל הפחות לשתי משמרות בחודש.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}