כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

מכה לבעלות התשובה: אושר חוק המשתמטות בשם הדת

רק זה היה חסר למפלגות החרדיות: ועדת השרים אישרה חוק 'משתמטות בשם הדת' • מהיום: נערה שתבקש פטור משירות צבאי, תצטרך להביא אישור ממוסד חינוכי בו למדה

מכה לבעלות התשובה: אושר חוק המשתמטות בשם הדת
יעקב נחומי

הבוקר (ב) אישרה ועדת השרים לענייני חקיקה את הצעת חוק 'משתמטות בשם הדת' של ח"כ ישראל חסון מקדימה, משה מטלון מישראל ביתנו ומירי רגב מהליכוד. לפי הצעת החוק, נערות המעוניינות לקבל פטור משירות צבאי, יחויבו להצהיר כי למדו במוסד חינוכי-דתי במשך שנתיים, במהלך שלוש השנים שקדמו להגשת התצהיר.

במקביל, יצטרכו הנערות לצרף אישור רשמי מהמוסד בו למדו. יחד עם זה, מאפשר החוק החדש למראיין בלשכת הגיוס להפעיל שיקול דעת ולפטור את הנערה משירות צבאי, גם אם לא עמדה בתנאים הנ"ל.

כיום מאפשר החוק לנערה המבקשת לפטור עצמה משירות צבאי להצהיר בפני שופט או דיין בבית דין רבני כי אינה נוסעת בשבת ושומרת על כשרות.

נזכיר כי כבר לפני מספר חודשים הוגשה הצעת החוק בידי חברי הכנסת ישראל חסון (קדימה), משה מטלון (ישראל ביתנו) ומירי רגב (ליכוד), אך נפלה באותה ועדה. גם מליאת הכנסת פסלה את ההצעה בקריאה טרומית. הבוקר, כאמור, הצליחו מגישי החוק להביא לאישורו, למגינת ליבם של הח"כים החרדיים.

משמעות החוק עבור הבנות החרדיות הוא הערמת קשיים על רבות מהן. בעלות תשובה טריות, המבקשות פטור משירות צבאי, תצטרכנה על פי החוק החדש להילחם על זכותן, כך גם בנות נושרות המבקשות לחזור למוטב.

לא בכדי התנגדו בעבר חברי הכנסת החרדיים לחוק בצורה כה נחרצת.

לזכותו של יו"ר הבית היהודי, השר דניאל הרשקוביץ, נציין כי הוא התנגד להעברת החוק בוועדה. "החוק לא ימנע רמאות. אם המדד הוא דתי, הרי שיש כאלה שהפכו לחילוניות ויהיה להן קל להשתמט. הפתרון הוא הגברת האכיפה נגד המשתמטות. רק בחלם מקימים בית חולים מתחת לגשר במקום לתקן אותו", אמר.

במפלגות החרדיות, שם עדיין לא סיימו ללקק את הפצעים ממהלומות גזירות הליב"ה והבטחת ההכנסה, שוקלים כיצד להגיב ולפעול בנושא.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}