כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

"אם מקום קבורת האבות אינו אתר מורשת יהודי, מה כן?"

בעקבות הודעת ארגון 'אונסקו', הפועל מטעם האו"ם, כי קבר רחל יוכר כמסגד, פרסמה לשכת ראש הממשלה הודעה חריפה לפיה: "הניסיון לנתק בין עם ישראל למורשתו הוא אבסורד"

קבר רחל
קבר רחל

בעקבות הודעת ארגון אונסקו, הפועל מטעם האו"ם, כי קבר רחל יוכר כמסגד, פרסמה לשכת ראש הממשלה הודעה חריפה: "הניסיון לנתק בין עם ישראל למורשתו הוא אבסורד".

עוד נאמר בהודעה: "אם המקומות שבהם קבורים האבות והאמהות של העם היהודי - אברהם יצחק יעקב שרה רבקה לאה ורחל - לפני קרוב לארבעת אלפים שנה אינם חלק ממורשת העם היהודי אז מהו אתר מורשת? מצער שארגון שהוקם במטרה לקדם את המורשת של אתרים היסטוריים בעולם מנסה, מסיבות פוליטיות, לעקור את הקשר בין עם ישראל למורשתו. מדינת ישראל, בניגוד לשכנינו, תמשיך לשמור על חופש הפולחן לכל הדתות באתרים הללו ואת שימורם וקיומם לדורות הבאים".

בתוך כך התברר, כי אונסק"ו - ארגון החינוך המדע והתרבות של האו"ם - מחק מפרוטוקול הישיבה שבה התקבלה ההחלטה את דברי המחאה של שגריר ישראל בארגון, נמרוד ברקן, בטענה שהם בוטים מדי.

ברקן אמר בתגובה: "ההחלטה מוטה פוליטית והארגון עושה מעצמו צחוק. משרד החוץ פירסם ביום שישי הודעה לפיה החלטת אונסק"ו מבישה ונודף ממנה ריח של הטיה פוליטית המביישת את הארגון".

רב הכותל והמקומות הקדושים, הרב שמואל רבינוביץ, שב ותקף את החלטת אונסק"ו בנוגע לקבר רחל והזכיר, כי ביום פטירתה של רחל אמנו לפני כשבועיים ביקרו בקבר רחל כמאה אלף יהודים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}