כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

זעם על אונסקו: הגדיר את קבר רחל כמסגד

הוועד המנהל של ארגון אונסק"ו הפועל מטעם האו"ם הגדיר לראשונה לפני ימים אחדים את קבר רחל גם כמסגד מוסלמי מסגד בילאל אבן רבאח. הדבר מעורר זעם רב בישראל

קבר רחל. צילום: יעקב נחומי
קבר רחל. צילום: יעקב נחומי

הוועד המנהל של אונסק"ו (ארגון החינוך, המדע והתרבות של האו"ם) הגדיר לראשונה לפני ימים אחדים את קבר רחל גם כמסגד מוסלמי מסגד בילאל אבן רבאח. הדבר מעורר זעם רב בישראל.

הדבר נעשה כמשקל נגד, במסגרת החלטת גינוי שקיבל הוועד הפועל של הארגון, להחלטתה של ישראל לכלול את קבר רחל ומערת המכפלה במסגרת רשימת אתרי המורשת הלאומיים של ישראל.

ההחלטה התקבלה ברוב גדול בניגוד לעמדת ישראל. יצויין כי גם ארה"ב הצביעה נגדה. מדובר בפעם הראשונה בה מגדיר רשמית הארגון את קבר רחל גם כמסגד.

הרב שמואל רבינוביץ רב הכותל והמקומות הקדושים אמר כי מדובר בשערורייה. "מעולם קודם לכן לא נטען שמדובר במקום קדוש מוסלמי. הארגון שאחראי על מורשת הפך את המורשת לפוליטיקה מסלף את ההיסטוריה ועל ישראל לשקול את המשך שיתוף הפעולה עימו".

יש לציין כי המוסלמים עצמם כינו את המקום במשך מאות בשנים בשם "קובת רחל" אף שסביב מתחם הקבר מצוי בית קברות מוסלמי. רק בשנת 1996 לאחר שפרצו "מהומות מנהרת הכותל" חדלו המוסלמים לכנות את המקום קובת רחל והחלו לכנותו "מסגד בילאל אבן רבאח". הראשונים שעשו שימוש בשם זה היו אנשי הוואקף בבית לחם אך עד מהרה הוא השתרש גם בשיח הלאומי הפלשתיני.

עם תחילת הסכסוך סביב עבודות הביצור של קבר רחל החלה גם הרשות הפלשתינית לכנותו מסגד. עם זאת בפרסומים רשמיים של הגורמים הלאומיים הפלשתיניים עד לפני שנים לא רבות - אין זכר לכינוי זה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}