כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

רב הכותל ב'ידיעות': "המחוצפים מקוממים אותי"

הרחבת הכותל שעלתה לדיון ציבורי, זוכה להתייחסות נרחבת של רב הכותל, המנצל את הבמה לתקוף את המערערים: "מקוממים הקולות המחוצפים, המנצלים את הדיון הציבורי לערעור על זכות העם היהודי על רחבת הכותל המערבי"

הרב רבינוביץ' עם אורח בכותל
הרב רבינוביץ' עם אורח בכותל

רב הכותל והמקומות הקדושים, הרב שמואל רבינוביץ', מפרסם היום (ה) מאמר בטורי הדעות של העיתון 'ידיעות אחרונות', בו הוא קורא להרחיב את רחבת הכותל המערבי.

"בימים אלה דנה הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בירושלים, לאחר דיונים רבים של ועדת היגוי בראשות ראש העיר, באישור תוכנית מיתאר לרחבת הכותל המערבי וסביבתו.

"מאז החלת ריבנותה על העיר העתיקה שומרת ישראל על מדיניות מובהקת של סובלנות וחופש פולחן בין החומות. מתוך כבוד לשלוש הדתות פועלת המדינה לשיפור מתמיד של התנאים הפיזיים, דרכי הגישה, הבטיחות והשימור האריכאולוגי באתרים המקודשים. לעיתים אף במחיר עצימת עין מפגיעה בערכי דתות אחרות.

"קשה שלא להתקומם נוכח הקולות הקוראים לפסול את התוכנית ולהותיר את המצב כמות שהוא. האם סוברים המוחים שניתן להמשיך ללא תאי שירותים מספיקים, ללא תחנת משטרה ועזרה ראשונה, ללא כיתה שבה יכולים תלמידים וחיילים ללמוד על אודות הכותל במקום תחת השמש הקופחת, והאם דינו של הכותל שונה מדינו של כל אתר קדוש אחר, עד שמילוני מבקריו אינם זכאים לתנאים ראויים בעת ביקורם בו?".

"מקוממים אף יותר", ממשיך הרב, "הקולות המחוצפים, המנצלים את הדיון הציבורי לערעור על עצם זכותה של מדינת ישראל והעם היהודי על רחבת הכותל המערבי.

"אישור תוכנית המתאר הינו בשורה משמחת לכל יהודי בעולם, ולכל מי שמורשתו של העם ומורשתה של ירושלים קרובים לליבו. מיליוני המבקרים המגיעים מידי שנה לכותל יזכו לתנאים ראויים למקום הקדוש והנשכב, שלאבניו לב אדם".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}