דו"ח קובע: גברים נפגעים יותר בתאונות
דו"ח הלמ"ס, המתפרסם לקראת יום הבטיחות בדרכים, מנפץ את כל המיתוסים: רוב הולכי הרגל, נפגעו דווקא במעבר חציה • והשנתיים האחרונות, מהטובות שידעה ישראל בתחום התאונות
- אבי גליק, בחדרי חרדים
- כ' חשון התשע"א
תאונה קטלנית. צילום: זק"א
לקראת יום הבטיחות בדרכים המתקיים ב-1 בנובמבר, מפרסמת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס) דו"ח המסכם את נושא הבטיחות בארץ. מסתבר, כי נרשם שיפור משמעותי בכל הנוגע לתאונות בכלל ולחיי אדם בפרט.
בשנת 2009 היו 'רק' 284 תאונות קטלניות – המספר הנמוך ביותר מזה 43 שנים(!). בתאונות אלה קיפחו את חייהם 314 בני אדם, ירידה של 24% לעומת 2008.
קבוצות הסיכון המרכזיות: 19% מהולכי הרגל שנפגעו הם בני 65 ומעלה. גם רוכבי האופנועים מהוים קבוצת סיכון כאשר חלקם במעורבות בתאונות גדול פי ארבעה ממכוניות.
קבוצת סיכון נוספת היא המגזר הערבי. למרות שחלקו באוכלוסיה 20% בלבד, הם 27% מכלל הנפגעים בתאונות. בקרב ההרוגים השיעור גבוה עוד יותר – 34%.
למרות התחושה כאילו מעבר חציה בטוח יותר – מתברר שלא כל כך, 68% מבין הולכי הרגל שנפגעו בכביש – נפגעו במעבר חציה.
בפעם הבאה שתתלוננו על נשים הנוהגות באיטיות, כדאי שתזכרו את הנתון הבא: גברים מועדים יותר לפורענות עם 61% מכלל הנפגעים בתאונות, לעומת 39% נשים בלבד.
הפער בין הגדלת שטחי הכביש ואורכו לבין הגידול בכמות התנועה ממשיך להתעצם ולהגדיל את בעיית הפקקים, כמות הנסיעה הממוצעת לרכב גדלה ב-20 השנים האחרונות ב161%, מספר כלי הרכב גדל ב139%, לעומת זה, שטח הכביש גדל ב74% ואורך הכבישים ב42% בלבד.
מאז תחילת 2010 חלה עליה קלה במספר התאונות ובמספר הנפגעים לעומת התקופה המקבילה אשתקד. למרות זאת, עדיין מדובר באחת השנים החיוביות ביותר ב-40 השנה האחרונות. לא נותר אלא להתפלל לטוב.
בשנת 2009 היו 'רק' 284 תאונות קטלניות – המספר הנמוך ביותר מזה 43 שנים(!). בתאונות אלה קיפחו את חייהם 314 בני אדם, ירידה של 24% לעומת 2008.
קבוצות הסיכון המרכזיות: 19% מהולכי הרגל שנפגעו הם בני 65 ומעלה. גם רוכבי האופנועים מהוים קבוצת סיכון כאשר חלקם במעורבות בתאונות גדול פי ארבעה ממכוניות.
קבוצת סיכון נוספת היא המגזר הערבי. למרות שחלקו באוכלוסיה 20% בלבד, הם 27% מכלל הנפגעים בתאונות. בקרב ההרוגים השיעור גבוה עוד יותר – 34%.
למרות התחושה כאילו מעבר חציה בטוח יותר – מתברר שלא כל כך, 68% מבין הולכי הרגל שנפגעו בכביש – נפגעו במעבר חציה.
בפעם הבאה שתתלוננו על נשים הנוהגות באיטיות, כדאי שתזכרו את הנתון הבא: גברים מועדים יותר לפורענות עם 61% מכלל הנפגעים בתאונות, לעומת 39% נשים בלבד.
הפער בין הגדלת שטחי הכביש ואורכו לבין הגידול בכמות התנועה ממשיך להתעצם ולהגדיל את בעיית הפקקים, כמות הנסיעה הממוצעת לרכב גדלה ב-20 השנים האחרונות ב161%, מספר כלי הרכב גדל ב139%, לעומת זה, שטח הכביש גדל ב74% ואורך הכבישים ב42% בלבד.
מאז תחילת 2010 חלה עליה קלה במספר התאונות ובמספר הנפגעים לעומת התקופה המקבילה אשתקד. למרות זאת, עדיין מדובר באחת השנים החיוביות ביותר ב-40 השנה האחרונות. לא נותר אלא להתפלל לטוב.
תגובות
{{ comment.number }}.
הגב לתגובה זו
{{ comment.date_parsed }}
{{ comment.num_likes }}
{{ comment.num_dislikes }}
{{ reply.date_parsed }}
{{ reply.num_likes }}
{{ reply.num_dislikes }}
הוספת תגובה
לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות