כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

זעקת האברך: "ועכשיו גם את זה אתם רוצים לקחת ממני?" • ראיון מיוחד ומרגש

"אין לי מה להגיד לילדים. בשבת אכלנו רק לחם עבש. אפילו בלי דגים. הילד שאל למה אנחנו לא כמו כולם. לא היה לי מה לענות!" • יעקב נחומי צפה במסע ההסתה והשיסוי כנגד האברכים, ויצא לבדוק: במי הם נלחמים? • בראיון מיוחד מספר אברך, אב למשפחה ברוכת ילדים מביתר עלית, הזכאי לגמלה, על ההתמודדות הבלתי נתפסת כשהמקרר הישן ריק

זעקת האברך: "ועכשיו גם את זה אתם רוצים לקחת ממני?" • ראיון מיוחד ומרגש
יעקב נחומי

הימים האחרונים מלווים בהסתה חסרת-תקדים נגד האברכים, לומדי התורה. מלגות הבטחת ההכנסה, הפכו לחרב דוקרת בידי מבקשי רעתנו, ונראה כי בעל דברי הגמרא על עם הארץ האומר "מי יתן לי תלמיד חכם ואנשכנו כחמור", לא שיער את עוצמת הנגיסה של חמורי דורנו.

השיסוי וההסתה הגיעו לשיאם ביום ראשון האחרון. עיתון 'ידיעות אחרונות' מרח על פני עמודו הראשון ראיון אנונימי עם אברך מסתורי (שלמחרת הגיע להתנצל מעל גבי במה זו), בו סיפר על ה'בטלה' של אברכי הכולל. הראיון האנונימי כבש את תוכניות האקטואליה במדיות השונות, והחרדים הפכו למוצר השנוא ביותר בעם.

בשעות אלו ממש, מקיימים סטונדטים מכל רחבי הארץ הפגנות מחאה נגד הענקת מלגות לאברכי הכוללים, בטענה של אי שוויוניות. לא ניכנס לפולמוס על חשיבות לומדי התורה, אך בחשבון פשוט ניתן להסיק כי האוניברסיטאות המדושנות שואבות מתקציבי המדינה סכומי עתק. כן, גם עבור אלו הלומדים בפקולטה לתלמוד. אם זה באוניברסיטה - זה בסדר.

אתר 'בחדרי חרדים' יצא לבדוק, כנגד מי נלחמים הסטודנטים, נגד מי מתנהל המאבק, ואיך הם חיים.

בימים האחרונים שוחחנו עם לא מעט אברכים, בעלי משפחות ברוכות ילדים. רובם התקשו לדבר אל המצלמה. מה להם ולתקשורת? מה להם ולהבלי העולם? רובם ככולם שקועים לחלוטין בעולמה של תורה, ואינם מכירים מאום מלבד מחלוקות אביי ורבא.

לאחר מאמצים ושכנועים רבים, מצאנו אברך אחד, תושב ביתר עלית, שהסכים לדבר אל המצלמה. היינו בביתו, ראינו את העוני והדלות. ראינו את המקרר הריק והמטבח המתקלף.

שאלנו את עצמנו: ריבונו של עולם, נגד אלו אתם נלחמים? נגד הפת לחם העבשה של הילד בן ה-3?

עליו המדינה גיבורה.

במונולוג מצמרר מספר האברך, על קשיי הפרנסה, על הקיום הניסי, ועל הקושי האדיר לוותר על הפרוטות אותן הוא מקבל מהמדינה.

לעבוד? הוא לא ייצא. את חייו הוא החליט להקדיש לעבודת ה'.

ואם המדינה תחליט להפסיק את התקציבים?

מן השמיים ירחמו!

צפו.


תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 102 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}