כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

וילנאי: לא שומע קול אישה? לא תהיה קצין בצבא

הקריאה "חרדים לצבא" נשמעת מכל במה אפשרית • ומה עושה הצבא כדי לשכנע את החרדים שהוא מתאים עצמו לכל אזרח? מחייב לשמוע קול אישה • ח"כ הרב חיים אמסלם מתלונן, רובי ריבלין עוזר לו - ורק וילנאי תוקף

אצלי הם היו כנראה בחוץ
אצלי הם היו כנראה בחוץ

לפני מספר ימים דיווחנו על אירוע מביש, שהתרחש במהלך טקס לזכרו של יצחק רבין ז"ל בקורס קצינים. במהלך הטקס, כאשר חיילת עלתה לשיר, יצאה קבוצת צוערים דתיים החוצה. הצוערים נענשו בהפרת פקודה - עונש שלא החזיק מעמד זמן רב, לאחר שהרבצ"ר רפי פרץ התערב בפרשה..

אולם טעמו הרע של הצעד הלא-מתחשב בו נקטו המפקדים, טרם פג.

בעקבות שאילתה דחופה שהוגשה בנושא על-ידי הרב ח"כ חיים אמסלם ותשובתו של סגן שר הביטחון, מתן וילנאי, קיבל אמסלם את רשות הדיבור במליאה ותקף את כל מי שמתלונן על כל שהציבור החרדי אינו משרת בצה"ל.

"המגזר החרדי מותקף על כל צעד ושעל: למה אתם לא משרתים בצה"ל? למה אתם לא מתערים בחברה? למה אתם לא נוטלים חלק?" תמה אמסלם.

לשבחו של רובי ריבלין, יו"ר הכנסת ומי שניהל את הדיון, ייאמר כי הוא תמך באמסלם. "בפתיחת מושב הכנסת, כאשר 120 חברי הכנסת מצווים להישבע, אני דואג שאת 'התקווה' ישיר בסופו של יום דווקא גבר, לא מבחינת שוביניזם, אלא כדי לאפשר לכל חברי הכנסת הבאים הנה על מנת להצהיר אמונים למדינה - שיוכלו להשתתף בעניין זה".

תשובת סגן השר וילנאי הייתה מדאיגה מאוד: "על מנת לאפשר לחיילים דתיים לשרת, נקבעים הכללים בהתחשבות ברגשותיהם של החיילים הדתיים. יחד עם זאת, כל חייל מחויב, בראש ובראשונה, לקיים את פקודת מפקדיו, ולאחר מכן, יש מערכת שלמה לטפל באירועים מהסוג הזה, אך קודם כל, יש למלא הוראות.

"השאלה שהייתי מצפה שישאלו כאן, מדוע הם עדיין ממשיכים בקורס הקצינים? אני הייתי מפקד בה"ד 1, אצלי הם היו כנראה בחוץ. לא רק מחבוש, אלא הם לא יכולים להיות קצינים בצבא מפאת שיקול דעת לקוי", דברי וילנאי.

אם 'נתרגם' את דבריו של וילנאי לשפתנו - זו תהיה התשובה: אם המפקדים מורים לחייל לעבור על הלכה, עליו לציית למפקדו ולא לאלוקיו.

מזעזע? בהחלט כן.

אמסלם השיב, משום מה, בעדינות יתרה.

"צריכה להיות הנחיה למפקדים להתנהג ברגישות, שלא נגיע למצב בו אדם ייקלע לדילמה בין להקשיב למפקדו או לשמוע לאלוקיו. צה"ל הוא צבא העם, כולנו רוצים לראות בו גורם מאחד, אסור שניקלע למצבים מביכים כמו זה, שבטקס ליצחק רבין חיילים מרגישים חובה לצאת החוצה. המפקדים צריכים לקבל הנחיה שלא להביא את החיילים לדילמה קשה כזאת".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}