כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

הפגנת הימין: מהומות באום אל-פחם

תחת אבטחה כבדה הפגינו כ-70 פעילי ימין באום אל-פחם • המשטרה השתמשה בגז מדמיע כדי לפזר פורעים ערביים שיידו אבנים • הח"כים אגברייה וזועבי נפגעו קל

עימותים בהפגנה באום אל-פחם. צילום: שידורי רשת אלג'זירה
עימותים בהפגנה באום אל-פחם. צילום: שידורי רשת אלג'זירה

עשרות מפגינים, פעילי ימין, הגיעו הבוקר (ד) לעיר אום אל-פחם, כדי להפגין נגד התנועה האיסלאמית.

1500 שוטרים ואנשי יס"מ אבטחו את ההפגנה וגוננו על המפגינים מפני הפורעים הערבים. לאחר איפוק ממושך מצד המשטרה, ירו לבסוף גז מדמיע ורימוני הלם על המתפרעים. כתוצאה מהירי נפצעו מספר אישי ציבור ומפגינים.

הפגנת הימין התקיימה כדי לציין 20 שנה לרצח הרב מאיר כהנא הי"ד, ובקריאה להוציא את התנועה האיסלאמית מחוץ לחוק, בגין תמיכה בטרור. בראש ההפגנה צעדו ח"כ מיכאל בן ארי, עוזרו איתמר בן גביר ופעיל הימין ואיש חברון, ברוך מרזל.

המשטרה, שגוננה לאורך כל ההפגנה על אנשי הימין, התאפקה במשך זמן רב מלנקוט בשימוש בכוח כלפיי הפורעים הערביים שבאו למחות נגד ההפגנה. לאחר שכמה מהם החלו ליידות אבנים לעבר השוטרים, פתחה המשטרה בירי של רימוני הלם וגז מדמיע.

כתוצאה מהירי נפצעה קל ברגלה ח"כ חנין זועבי. ח"כ עפו אגברייה נפצע אף הוא קל ברגלו כתוצאה מרימון הלם שנזרק בסביבתו. גם סגן ראש מועצת אום אל-פחם נפצע קל בראשו לאחר שפגע בו כדור גומי.

המשטרה עצרה למעלה מ-10 פורעים החשודים כי השליכו אבנים לעבר השוטרים, ובנוסף פעלו באלימות.

פעילי הימין התכוונו להפגין גם מול ביתו של ראש הפלג הצפוני של התנועה האיסלמית, השייח' ראא'ד סלאח, אך המשטרה לא אישרה להם לעשות זאת.

איתמר בן גביר אמר הבוקר על התנועה האיסלאמית: "מדובר בתנועה תומכת טרור, שקוראת במפורש לאינתיפאדה שלישית. בושה שמדינת ישראל מאפשרת לה לפעול בחסות החוק. בכל מדינה נורמלית ראשיה היו בתוך הכלא".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}