כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

אורי אורבך, אשריך שנתפסת על הגנת האברכים

צריך היה לשמוע את ח"כ אורי אורבך, במליאת הכנסת, כדי להאמין: בימים ששנאת חרדים הפכה לפופולארית, הוא התייצב, באומץ לב, לצד הציבור החרדי • בשם אומרם

אורי אורבך
אורי אורבך

הוא אינו חרדי, גם לא חלק ממפלגת יהדות התורה או ש"ס. ובכל זאת, מי שהאזין לדבריו אתמול במליאה, לא יכול היה שלא להתפעל.

ח"כ אורי אורבך הוא עיתונאי במקצועו. אולם כל מכריו מעידים עליו, כי מאז ומתמיד היה עיתונאי מהסוג הישר, הסוג היותר נדיר בעולם העיתונות. קבל עם ומליאה לא היסס להתיצב באומץ בעד הציבור החרדי, בנושא הבטחת ההכנסה לאברכים. אילו רצה להיות פופולארי, היה הולך עם הטרנד הלאומי ומשמיץ ומגנה. אבל הוא בחר להתייצב עם הצד המושמץ,

אתר 'בחדרי חרדים' מגיש את דבריו:

"במוצאי שבת", סיפר, "מאיזו שיחת טלפון הבנתי שחוק גפני, חוק האברכים, עומד לצאת לאור, הבנתי שהכותרות בכל העיתונים כולם יהיה על האברכים הסוחטים את קופת המדינה – הטקסט הרגיל והידוע.

"אם יש מטבע שעובר לסוחר טוב-טוב במדינת ישראל, זו שנאת חרדים. אפשר להתווכח עם החרדיות ועל הרגלי העבודה ולימודי הליב"ה ועוד שורה שלמה של דברים, שאני עצמי נוהג להתווכח עם החרדים מדי פעם. אבל התאווה הזאת של חוגים כאילו ליברליים, להפיל את הכול על החרדים - זו ההזדמנות לקצץ ולכרות באבחה אחת את כל השלמות ההכנסה והגמלאות והקצבאות היא, בעיניי, דבר מכוער ומעורר אפילו סלידה.

"כי הרי גם אלה שרוצים לעודד את החרדים לשוק העבודה, מה הם חושבים – שהם במכה אחת יורידו רבע ממשכורת של משפחה חרדית ענייה, ואז ההמונים החרדיים יסתערו על מקומות העבודה, כאילו במקומות העבודה מחכים להם. זו לא אשליה אלא סתם רשעות; סתם אנשים רוצים שיהיו במכה אחת בשנת 2011, 2012 עוד עשרות-אלפי ילדים רעבים – אמנם חרדים, אבל בכל זאת, הם יהיו חרדים רעבים.

"כן. אם הם חרדים שיהיו, ואני אומר לגבי החרדים רק משפט אחד – אם יום אחד הם גם ילכו לעבוד, כי התוכניות האלה יצליחו, והם גם ילכו לצבא, יצטרכו לשנוא את החרדים רק בגלל המראה שלהם, הזקן, הלבוש, וזה לא דבר נאה לעשות.

"לכן אני מקווה בשביל אלה ששונאים את החרדים, ואלה שאומרים שהם לוקחים לנו את כל הכסף – בשביל אלה, הם לא פה – אני מקווה בשבילם שהחרדים לא ילכו לצבא ולא ילכו לעבודה כדי שאפשר יהיה לשנוא אותם כביכול בגלל הדברים האלה ולא בגלל הדברים האחרים".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}