כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

הסטודנטים: "נערוך הפגנת ענק בבני ברק" • ראיון מלחמה

מי שפתח היום את העיתונים, הסיק כי כל תחלואי החברה הישראלית תלויים במלגת האברכים • בראיון ל'בחדרי חרדים' מודיע דובר התאחדות הסטודנטים כי בעוד שבועיים תיערך בב"ב הפגנת ענק, בשיתוף עם ארגונים אנטי-חרדיים • וגם: עיריית בני ברק מגיבה ליוזמה הקנטרנית

הפגנה אנטי-חרדית. צילום ארכיון
הפגנה אנטי-חרדית. צילום ארכיון

מי שפתח הבוקר את העיתונות הישראלית, עלול היה לחשוב לרגע כי ראש ממשלה נוסף נרצח כאן, חלילה. מי שפתח היום את מקלטי הרדיו, עשוי היה להיבהל מאווירת החירום ששודרה מקולם של מגישי תכניות האקטואליה.

ומי שפתח החל מאמש (מוצ"ש) את אתר YNET וראה את הכותרת הראשית שלא הוחלפה לאורך יממה שלמה – וכאשר היא הוחלפה היא הוחלפה לכותרת באותו הנושא – יכול היה להסיק כי פרצה מלחמה.

כאילו כל תחלואי וחוליי החברה הישראלית תלויים בנושא הזה – הפכה הצעת החוק למתן מלגה לאברכים אשר להם שלושה ילדים, או בגירסה המקוצרת שכבר קנתה שביתה בתקשורת - 'חוק האברכים' – למקור לכל הצרות. "זה ג'יהאד של ממש", התבטא היום ח"כ חרדי כאשר נוכח לראות את העליהום שפרץ בתקשורת סביב ההצעה המבקשת לעגן בחוק נורמה שרווחה במדינה מזה 20 שנה ללא הפסקה.

ראש הממשלה נבהל, זגזג, הוציא הודעות מבולבלות, ונראה כי הפרשה נמצאת כאן כדי להישאר. ההצבעה בפועל בוועדת השרים לחקיקה, שאמורה היתה להיערך היום, נדחתה למועד בלתי ידוע.

ובינתיים, כל מי שמתעורר בלילה עם חלומות פוליטיים אפופי זיעה קרה – מנסה לתפוס טרמפ על הרכבת הפופולארית, המשמיעה פעמונים אנטי-חרדיים שתמיד נשמעים טוב בתקשורת.

במערכות המכינות את תוכניות האקטואליה של מחר, עוסקים כולם במירוץ אחר "אברך" שיקרא תיגר על החוק ויסביר מדוע הוא גרוע ולמה הוא מעודד את האבטלה, וכו' וכו'.

כל ארגוני השוויון, הפלורליזם, החופש, הליברליזציה, וכל שם נרדף לאנטי-חרדיות – כבר הודיע במהלך היום על הצטרפותו למאבק הגדול בחרדים העושקים את קופת המדינה.

כעת מצטרפת אל החגיגה אגודת הסטודנטים הישראלית, ומודיעה כי תערוך צעדת הפגנה בבני ברק, וזאת בשל "אפליית הסטודנטים", כדברי אנשי האגודה, שחברו לשורה של ארגונים אנטי-חרדיים מובהקים והגישה יחד עימם בקשה ממשטרת מחוז רמת גן, לקיים את ההפגנה המתוכננת בתוככי עיר התורה והאברכים.

אייל בסון, דובר התאחדות הסטודנטים, מנסה להסביר ל'בחדרי חרדים' את המניעים לצעד הדרמטי.

• האומנם אתם יוזמים הפגנה בבני ברק?

"אנחנו, יחד עם ארגונים חברתיים כמו 'הפורום לשוויון בנטל', 'ישראל חופשית' ו'השמאל הלאומי' – הלכנו היום לבקש ממשטרת רמת גן אישור לעשות צעדה בבני ברק, צעדת מחאה נגד חוק האברכים. אם נקבל אישור, נקיים את ההפגנה בעוד שבועיים".

• מה יש לכם נגד האברכים ועולליהם?

"לא, אנחנו לא אנטי חרדים. אנו מאוד רוצים שהם ישתלבו בהשכלה הגבוהה ובאקדמיה. אבל אנחנו מאוד נפגעים מהעניין שרק אברכים יקבלו מלגות, וסטודנטים רגילים לא יקבלו".

• ואתה לא חושב שהחבירה שלכם לארגונים שחרטו על דגלם שנאת חרדים מוצהרת – היא טעות אסטרטגית מצידכם?


"החבירה הזאת היא זמנית וטכנית. לא בטוח שנלך איתם בהמשך הדרך. ככה, כשאתה הולך עם עוד ארגונים, יש לך יותר כוח ומשאבים".

• אתה בעד היוזמה להכליל גם סטודנטים בחוק?

"לדעתי זה סתם תרגיל, כי אין יותר מדי סטודנטים עם שלושה ילדים. פשוט אין כאלה. זה תרגיל זול. סטודנט בישראל צריך לעבוד למחייתו, הוא עובד בחצי או שליש משרה. חוץ מזה הוא צריך לשלם שכר לימוד גבוה והוא משרת במילואים. יש לו הוצאות של דירה, תחבורה וכדומה. למה לא מגיע לו הבטחת הכנסה?".

• אם יקלו על התנאים ויורידו את מספר הילדים לסטודנט לצורך זכאותו במלגה – תסירו את התנגדותכם מהחוק?

"אם החוק יזכה סטודנט ללא ילדים בכלל, אז נתמוך".

• ואם יורידו את זה לילד אחד לדוגמה?

"ילד אחד, נצטרך לחשוב. בעצם, ילד אחד לא. רק אם כל הסטודנטים ייהנו מזה, תוסר ההתנגדות שלנו".

משעמם כבר לא יהיה במדינה בחודשים הקרובים...

מעיריית בני ברק נמסר בתגובה: עיריית בני-ברק דוחה בשאט-נפש את ניסיונות התאחדות הסטודנטים לארגן הפגנה בעיר נגד ההצעה לחוק הבטחת הכנסה לאברכים, הפגנה שמיועדת ליצור אווירת שיסוי אנטי חרדית וליצור מתיחויות מיותרות ברחובות בני-ברק - כך הגיב אברהם טננבוים, מזכיר העירייה ודוברה על הודעת התאחדות הסטודנטים על הכוונה לקיים הפגנות במרכזה של העיר.

הדובר ציין, כי בכל מה שקשור לעוני, ישנם אישי ציבור ותקשורת רבים שממהרים להשמיע את קולם, כדי לסייע, אך כאשר המדובר במגזר החרדי, לא זו בלבד שאין כל אהדה למשפחות ברוכות ילדים, שגם לו ראשיהן היו בעבודה היה, בלא כל ספק, צורך לסייע כספית לרובן, אלא שבמקרה זה מתחוללת סערה של עויינות שגובלת, לא אחת, באיבוד עשתונות חסר כל היגיון ובסיס.

הדובר הדגיש עוד, כי בניגוד לפרסומים המופצים ברבים על עקיפת בג"ץ, המדובר הוא בחוק שמוגש לאחר שבג"צ, בראשות השופט יעקב טירקל אישר בזמנו את הבטחת ההכנסה הקיימת שנים רבות, אלא שבאחרונה קבע בג"צ שיש צורך בהסדרת הנושא בחקיקה בכנסת, וזה מה שנעשה.

אשר לטענה על העדפת הציבור החרדי בהצעת חוק זו, הרי שכל מי שעיין ביושר ובאמינות, ולא סתם מתוך רגשי שנאה, רואה שלהשכלה הגבוהה מאושר תקציב ממשלתי של 7,5 מליארד, שהוא לבדו פי 7,5 מתקציב כל הישיבות בארץ, וכך גם תקציב התמיכה לסטודנטים לשנת הכספים הנוכחית עומד על 450 מליון ₪, לעומת 121 מליון ₪ לאברכים.

משום כך, סבורה העירייה שההתקפות על הציבור החרדי הן מחוסרות כל שמץ של הצדקה ומלובות בשנאה שאין מקומה בקרב הציבור בארץ, וחבל שמבקשים להשתמש בעיר בני-ברק לצורך מסע שיסוי זה, שכל אדם הגון יידע להוקיעו ולגנותו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}