כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

העבריינים הגיעו אל הרב, ואמרו לו: "נחסל את ילדיך"

פרשיית 'העוקץ' שנחשפה באתר 'בחדרי חרדים' מסעירה את הציבור החרדי • יצאנו להתחקות אחר הדמויות המככבות בפרשה, וחזרנו עם תוצאות מצמררות: כך נשכרו עבריינים הקשורים לראשי משפחות הפשע לאיים על חייו של רב מוכר • וגם: איך נלכדו הפושעים? • ראיון מצמית

מאיימים על הרב. תמונת אילוסטרציה
מאיימים על הרב. תמונת אילוסטרציה



הפרשייה שנחשפה אתמול (ב') באתר 'בחדרי חרדים', מסעירה את הרחוב החרדי בשעות האחרונות. אין ספור שמועות רצות בין המקוואות השונים, ונראה שכל יהודי הפך לפרשן מדופלם בפרשייה בה רב הנסתר על הגלוי.

הגרסאות הסותרות של המעורבים בפרשה, הצליחו להצית את דמיונם של רבים. האם מדובר בפרשיית עוקץ בה מעורב רב בכיר מהציבור החרדי, או בניסיון סחיטה עלוב-נפש של חרדי תושב ארה"ב שהחליט להלך אימים על רב מוכר בכדי לאלץ אותו לשלם סכומי עתק שמעולם לא הגיעו לידיו?

משטרת ישראל המחזיקה בידיה את כל חומר הראיות, סבורה כי האשם היחיד בסיפור המסובך הזה הוא החרדי תושב ניו יורק, ששכר עבריינים בכדי להלך אימים על הרב, וניסה לסחוט ממנו סכומי עתק.

בבוקרו של יום, תפסנו את מקורבו של הרב, ומי שטיפל מטעמו בפרשה, לשיחה על הפרשייה הסבוכה ותוצאותיה העגומות. בשיחה שארכה זמן רב הוא גולל באוזנינו פרשייה מצמררת, שנראה שנלקחה היישר ממוחו של במאי סרטי מתח הוליוודיים.

אנחנו מביאים בפניכם את השיחה כמעט במלואה, מלבד עריכות לשוניות מתבקשות.

יראה הציבור וישפוט.

"דהרתי ללשכה, ושמעתי סיפור הזוי"

"לפני כחודשיים", פותח המקורב את השיחה, "קיבלתי טלפון מהרב, אותו אני מכיר כחמש שנים. הוא שמע שטיפלתי בעבר בכמה מקרי סחיטה בציבור החרדי, וביקש שאבוא אליו דחוף. את הדחיפות הוא הסביר בכך שהוא נמצא בסכנת חיים של ממש.

"דהרתי ללשכתו, ושם שמעתי במשך שעה ארוכה סיפור הזוי שנראה לי ממש לא קשור למציאות. הוא סיפר לי שבתקופה האחרונה הוא התחיל לקבל טלפונים מבחור אותו הוא לא מכיר, הדורש ממנו סכום של מליון דולר (!). הבחור הסביר שהוא מייצג יהודי מניו יורק, שלדבריו, העביר לידי הרב סכומי עתק של כסף, בכדי שיעביר אותם למקובל ידוע ממרכז הארץ. הסכומים, לטענת איש העסקים, לא הגיעו ליעדם.

"הוא סיפר לי שהוא נתון לאיומים. אומרים לו בטלפונים חסויים שיירו בילדיו, ויהרסו את חתונת בתו, שאמורה הייתה להתקיים יומיים לאחר השיחה שלנו. הוא היה מבוהל עד מוות, וכבר חשב ללכת ולקחת משכנתא על דירתו, בכדי לשלם את הסכום אותו לא קיבל מעולם, בכדי להוריד ממנו את הלחץ והמתח הנוראי.

"מיד בתחילת השיחה, שאלתי אותו אם הוא קיבל כסף מאותם אנשים להעביר למקובל. הוא אמר לי בכל תוקף, שאין שחר לטענות הללו. הוא אומר שלטענת אותו יהודי, הכספים הועברו לפני למעלה מחמש שנים, "איפה הוא היה חמש שנים?", שאל אותי הרב בבהלה גדולה. אתה צריך להבין, הרב הוא מו"צ ידוע. רבים משחרים לפתחו. הוא לא הבין מאיפה הסיפור הזה נפל עליו. הוא לא מכיר את סוג השיח הזה, את סגנון הדיבור, הכל היה לו חדש. חדש ומבהיל.

"אמרתי לו שאם הוא בטוח בעצמו, אסור לו לשלם אפילו שקל אחד. ואין לו מה להיבהל. תוך כדי השיחה אני שם לב, שהבחור שנשלח לאיים על חייו מתקשר אליו אין ספור פעמים. לאורך כל השיחה אמרתי לו שלא יענה לטלפון, עד שאגמור לשמוע את הסיפור. לאחר שהרב סיים לספר לי את הסיפור ההזוי, עניתי לטלפון, הצגתי את עצמי, ואמרתי שמעכשיו אני מטפל בסיפור, וכל הפניות צריכות לעבור דרכי.

"האיש שהציג את עצמו בשם דור, אמר שהוא רוצה להיפגש איתי באופן מיידי. סיכמנו להיפגש במלון 'סיטי טאוור' ברמת גן, ואני פניתי מיד לחוקר פרטי שצייד אותי במכשירי הקלטה.

"הגעתי למלון, ואמרתי לו, אם יש לכם בעיה עם הבן אדם, לכו למשטרה או לבית משפט. הצורה הזו של איומים, לא מתאימה. הוא מצידו ניסה לשוות לשיחה, אופי עסקי ולגיטימי. ואמר לי שהוא מכבד את דברי, והוא ישאל את הבוס שלו מארה"ב כיצד לנהוג. הבהרתי לו, כי מעכשיו כל פניה לרב, תהווה הטרדה ואיום, ומעכשיו כל השיחות צריכות להתבצע מולי.

"בחקירה קצרה שערכתי לאחר מכן התברר לי כי לא מדובר בסוחר גדול אלא בפושע קטן מאד. השם אותו הוא הציג בפני היה מפוברק, והטלפון ממנו התקשר, היה קו טוקמן לא מזוהה.

"יצרתי קשר עם משרד חקירות"

"על פי הוראות שקיבלתי מהחוקר הפרטי, המשכתי איתו את הקשר, וקבעתי איתו פגישה נוספת יומיים לאחר מכן. נפגשנו במלון הילטון, לשם הבאתי צוות של חוקרים פרטיים, שיקליטו את השיחה ויעקבו אחרי אותה אישיות, בכדי לגלות במי המדובר. בשיחה איתנו, הוא איים איומים מרומזים על מה שיקרה לנו באם לא נעביר את הכסף. הוא הבטיח לנו שיש לו הוכחות על הכסף שהועבר, אבל בשיחה שנמשכה למעלה משעה הוא לא הציג ולו בדל של הוכחה.

"יתירה מזו, במהלך כל השיחה, הוא סתר את עצמו אין ספור פעמים. פעם הוא טען שהכסף הועבר לחשבון ברומניה, אחר כך הוא טען שהכסף הועבר לחשבונו האישי של הרב, ובסוף טען שהכסף הועבר לחשבון הבנק של מוסדות באבוב.

"אמרתי לו: איך אין לכם הוכחה על שקל אחד שהועבר, הרי מדובר בסכומי עתק. ומה קרה פתאום אחרי 5 שנים? הרי לשיטתכם, הכסף הועבר כבר לפני 5 שנים. הסברתי לו בצורה הברורה ביותר כי כל טענה שיש כדאי שתתברר במוסדות המשפטיים המקובלים. אן יש חשד לעוקץ, כדאי שיפנו לרשויות החוק המטפלות בזה. "הדרך של שיטה ואיומים לא תעבוד כאן". הסברתי לו.

"מאז אותה שיחה, עברו 30 יום במהלכם לא שמענו כלום מאותם גורמים. בדיעבד, התברר לנו שהם פשוט לקחו פסק זמן להיערכות. בצהרי יום בהיר, הגיע מאן דהוא ללשכתו של הרב, ואמר שהוא חוזר בתשובה, שבעבר היה מתעסק עם משפחות הפשע. הוא 'הסביר' שבימים האחרונים שמע שהוציאו על הרב 'חוזה' (הזמנת חיסול בעגת עולם התחתון), והוא מונע את זה בכוחותיו האחרונים. הוא 'המליץ' ב'חום רב' לסיים עם הסיפור כמה שיותר מהר.

האיומים המפורשים

"בשיחה הזו (שהוקלטה ונמצאת בידי מערכת 'בחדרי חרדים'), לא בוחל החוזר בתשובה לאיים על הרב באיומים מפורשים. הוא השתמש בכל הוריאציות האפשריות בכדי להסביר, שבאם לא ישולם הכסף, רע ומר יהיה גורלו של הרב.

"באותו שלב המלצתי לרב לפנות לגורמי אכיפת החוק. פנינו למרחב דן במשטרה, שאמרו שהתיק גדול עליהם, והפנו אותו לימ"ר תל אביב. ישבנו עם החוקרים והם תדרכו אותנו כיצד לפעולש, ואמרו לנו איזה חומר צריך להביא בכדי להביא לסיום הפרשה.

"יזמנו עוד שיחות עם אותם אנשים, שם הם התחילו לזמר זמירות שהם קשורים לראשי משפחות הפשע, וכדאי לנו לגמור את הסיפור.

"במשך שלושה שבועות עקבה המשטרה אחרי הסיפור על כל הסתעפויותיו, וחקרה במקביל את האשמה של היהודי האמריקאי שטען שהרב לקח ממנו כספים. לאחר חקירה מאומצת הגיעו במשרה למסקנה כי אין כל שחר להאשמות החמורות.

"לא ייתכן", מסביר לנו המקורב, "שבן אדם שמעביר מליון דולר תרומה, עושה זאת ללא כל הוכחה. כל בר דעת יודע שעל תרומות יש זיכוי ממס בארצות הברית, האם משהו חושב, שיש מי שמוותר על זה סתם? ויתירה מזו, אתם מכירים בן אדם שמעביר סכום עתק שכזה ולא דואג לקבל הוכחה שהכסף הועבר?

"אני רוצה להבהיר לך את השיטות שלהם: בהתחלה הם ביקשו שנעביר להם מליון דולר, אחר כך הם ירדו ל-600 אלף דולר, ואחר כך הם אמרו לנו: תנו חמישים ונגמור עם הסיפור. הנס שלנו שלא התפתינו. אחרת, זה לא היה נגמר לעולם. זה היה פתח למסחטה.

חבר'ה, היזהרו!

"המצגת שמקורבי אותי יהודי תושב ארה"ב מנסים להציג כאילו הוא ה'קוזק הנגזל', בשקר יסודה. אם גנבו לו מליון דולר, למה הוא פונה לעברינים? אין רשויות במדינה? מה זה ההתנהגות הבריונית הזו? הלא אנחנו אנשים חרדים.

"תבין אחרי שבועות של חקירה, אין אפילו בדל אחד של ראיה שהרב קיבל כסף. הוא מנפנף עם העברה בנקאית שלו לחסידות באבוב, מה הרב קשור לחסידות?

"אני רוצה לקרוא לכל מי שעובר חוויה דומה, ונסחט על ידי עבריינים: אל תיכנעו. לכו לרשויות החוק. לכו לשלטונות. אם תתחילו לשלם לא תגמרו עם זה"
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 38 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}