כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

הוועדה לבדיקת הגיורים: מתפרקת עוד בטרם הוקמה

הרב יהודה דרעי, רב העיר באר שבע, מבקש להבהיר לרבנים הראשיים כי אינו מעוניין לשמש כחבר בוועדת הגיורים • הסיבה: לוועדה אין סמכויות אמיתיות • בפנים - המכתב המלא

"התייעצתי עם אחד מגדולי ישראל". הרב דרעי והגר"ע יוסף
"התייעצתי עם אחד מגדולי ישראל". הרב דרעי והגר"ע יוסף



ביום חמישי האחרון התכנסה מועצת הרבנות הראשית לישראל לדיון המיוחל שנועד להכריע בתוקפם ההלכתי של הגיורים הצבאיים.

תשובה חד-משמעית לא יצאה מחדר הישיבות בבית יהב. מועצת הרבנות הראשית הודיעה בתום הדיון כי היא מקימה ועדת בדיקה, בה יהיו חברים חמישה מחברי המועצה, ועליהם תהיה מוטלת מלאכת בדיקת הליך ההכשרה והליך הגיור הממלכתי, האזרחי והצבאי.

הוועדה התבקשה להגיש את מסקנותיה תוך ארבעה חודשים לראשון לציון הגרש"מ עמאר, האחראי על מערך הגיור בישראל, ולרב הראשי לצה"ל, הרב רפי פרץ.

כחברי הוועדה מונו הגר"י פרץ רב העיר רעננה, הרב יהודה דרעי רב העיר באר-שבע, הרב רצון ערוסי, הרב יעקב רוז'ה והרב יצחק רלב"ג.

אלא שעוד בטרם כונסה הישיבה הראשונה של הוועדה לבדיקת הגיורים, מודיע הרב יהודה דרעי כי הוא לא מעוניין לשמש בתפקיד.

במכתב ששיגר לחיים אמדינגר, מזכיר מועצת הרבנות הראשית, כותב הרב דרעי נחרצות: "לאחר שיקול דעת והתייעצות עם אחד מגדולי ישראל ומאחר ואין לוועדה סמכות אלא למסור את המלצותיה, איני מעוניין לקבל עליי מינוי זה".

הרב דרעי מסביר במכתבו על מהותן של ועדות ללא סמכות, מניסיונו האישי המר.

לדבריו, במינוי דומה שקיבל על עצמו לפני מספר שנים לצד הגר"ש קוק, רבה של רחובות, במטרה לבדוק גיורים בבתי הדין לגיור באזור הדרום, הגישו הרבנים את מסקנותיהם, אך בפועל, לא התקבלו החלטותיהם.

האם זהו הסדק הראשון בוועדה שאט-אט תתגלה כמלאכותית גרידא? ימים יגידו.

יצוין, כי כבר ביום חמישי היה מי שטען, כי ההחלטה להקים ועדה היא החלטה מתחמקת בנושא הטעון שמסקנותיו יהפכו לחגיגה תקשורתית. כעת מתקבל אישור רשמי ראשון לטענה.






תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}