כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

הגביר, המקובל ו'הרב' המתווך • סיפור המיליון

חשיפה: הסיפור הבא, הנמצא תחת צו איסור פרסום, צפוי לעורר טלטלה של ממש בציבור החרדי - בשל האישים הבכירים המעורבים בפרשה • כיצד עברו סכומי עתק, שיועדו למטרות צדקה, לכיסו של רב מוכר ממרכז הארץ? • 'בחדרי חרדים' מגיש: הסיפור המלא

מזוודת דולרים. תמונת אילוסטרציה
מזוודת דולרים. תמונת אילוסטרציה



הסיפור הבא, הנמצא תחת איפול כבד של צו איסור פרסום, שניתן הבוקר על-ידי השופטת רייך-שפירא לבקשת המשטרה, צפוי לעורר טלטלה של ממש בציבור החרדי, וזאת בשל האישים הבכירים המעורבים בפרשה.

לפני כשנה הגיע איש עסקים, חסיד המתגורר בארצות-הברית, אל אחד המקובלים הידועים, המתגורר באזור גוש-דן. לאחר שנוכח כי ברכותיו של המקובל מועילות לעסקיו, הבטיח מיוזמתו כי יעביר סכומי כסף ניכרים לטובת קופת המקובל, בכדי שהאחרון יוכל להחזיק את מוסדותיו ואת הנזקקים המתדפקים על דלתותיו.

לפי מקורבי איש העסקים, שאינו שולט בשפה העברית, הוא חיפש איש קשר המתגורר בארץ שיעביר למקובל את שאלותיו ובקשותיו. עד מהרה מצא את מבוקשו בדמות רב ידוע ששימש כרבה של קהילה חסידית במרכז הארץ.

מיודענו מיהר לעדכן את שותפו, המתגורר באירופה, על המפגש המפתיע עם המקובל, שעצותיו מסתמנות ככאלה שיביאו להם רווחה כלכלית גדולה.

השותף התלהב אף הוא מהרעיון - והמכונה המשומנת החלה לעבוד: 'הרב' המתווך קיבל במשך תקופה ארוכה בדיוור ישיר צ'קים שמנים שהיו אמורים להגיע לצדיק. מפעם לפעם, העבירו אנשי העסקים את שאלותיהם ובקשותיהם באמצעותו – ונענו בחיוב על-ידי 'המתווך'.

הכסף המשיך לזרום. במקביל, כאשר אנשי העסקים הגיעו לארץ, הם היו נכנסים לקודש פנימה, לקבל ברכה.

כעבור זמן מה, כשהצ'קים ששלחו ארצה הצטברו לכדי הון עתק, החליטו השותפים כי יש למצוא פיתרון חוקי להעברות. הם ביקשו מה'מתווך' למצוא עבורם עמותה שעל שמה יוכלו להעביר את הכספים.

לדבריהם, 'המתווך' נקט בשמה של עמותה המשתייכת לחסידות ידועה – והפיתרון יצא לדרכו לרווחת כל הצדדים. מני אותו יום, הועברו הכספים הישר לחשבון העמותה. איש מבין התורמים לא חשד שמשהו אינו כשורה.

בל"ג בעומר האחרון, חלה התפנית הדרמטית.

"על איזה כסף אתה מדבר?"

אחד השותפים הגיע ארצה לחגוג את הילולת רשב"י במירון. כיון שחש כי בתקופה האחרונה נסתמו צינורות השפע של עסקיו, ניצל את ביקורו לפגישה בהולה במעונו של המקובל.

כשסיים המקובל למלמל ברכה שגרתית להצלחה ופרנסה, מיודענו הרגיש בנוח לשאול קצת יותר, שהרי הוא העביר סכומי-עתק לטובת המקובל.

"השותף שלי ואני מעבירים לרב כל-כך הרבה צדקה. איך יכול להיות שהעסקים שלנו תקועים?", שאל – וציפה לתשובה מיסטית.

התשובה שיצאה מפי המקובל, גרמה לשואל להאדים.

"איני יודע על איזה כסף אתה מדבר", השיבו.

השואל שאל שוב: "הרי חבר שלי ואני שלו שולחים לרב לאורך זמן סכומים גדולים?".

השיבו המקובל בנחרצות: "אילו הייתי מקבל סכומים כאלה, אין ספק שהייתי זוכר במי ובמה מדובר. אני לא קיבלתי כלום, אני לא יודע על מי אתה מדבר".

שני השותפים ההמומים, לא חשדו לרגע כי 'הרב המתווך' נוהג שלא כשורה. הם נטו לחשוב שמא המקובל, שראה בימי חייו סכומים בני יותר משבע ספרות, לא זוכר כל אחד מהתורמים. בינתיים המשיכו בשגרת חייהם העסוקים – והבטיחו לבדוק את העניין בשהותם הבאה בארץ.

כמעט חצי שנה חלפה.

השותף המתגורר בארה"ב, הגיע לחגוג סוכות בארץ-הקודש – ולא שכח לטפל בפרשייה.
בין בחירת אתרוג ולולב, יצר קשר עם נאמנו, 'הרב המתווך' ותהה לפשר תגובתו של המקובל.

"העברתי את הכסף במלואו", הסביר המתווך.

המקובל טוען שאינו זוכר כלום, הקשה איל-ההון.

"זקנה קפצה על המקובל", השיב לדבריו המתווך. "תוסיף לכך שהוא רואה כל-כך הרבה אנשים ביום. איך יזכור?"

איש-העסקים המודאג, תכנן ליום המחרת נסיעה משותפת עם רעייתו למקומות הקדושים שבצפון. אולי משם תבוא הישועה למצב הכלכלי, הרהר לעצמו.

אלא שתוך כדי שהוא אורז את החפצים לקראת הנסיעה לצפון, צלצל הטלפון של איש-העסקים. מעבר לקו היה אחד מאנשי המקובל. הוא הביע את רצונו לעזור לו לחשוף מי הוליך אותו שולל ולאן נעלם הכסף שיועד לטובת מוסדותיו של המקובל.

ה'מתווך' מגיש תלונה במשטרה

הפגישה נקבעה למחרת היום, באמצע הדרך מירושלים לצפון. במקום המפגש המתינו לאיש-העסקים מקורבו של המקובל ויחד עמו קבוצת אנשים בעלי 'לוק' עצבני של אנשי עולם תחתון.

לאחר שתחקרו אותו לעומק, כולל שאלות על גובה ותאריכי הסכומים שהועברו, ביקשו מה'גביר' שימשיך איתם לפגישה הבאה - עם 'הרב המתווך'.

הנסיעה לצפון בוטלה - וה'גביר' המשיך עם "ידידיו החדשים" לפגישה עם 'הרב המתווך'.

לפי עדויות, באותה פגישה - שתועדה על-ידי בלשי המשטרה - הכחיש 'המתווך' כל מעורבות לסיפור ואף הטעים: "מה הקשר שלי לעמותה השייכת לחסידות זו? הרי אני משתייך לחסידות אחרת... אם מסרתם כסף לחסידות מסוימת, לכו לשם"...

בדרכו חזרה ירושלימה לסיום היום הארוך והמתיש, עצר שוטר את המונית בה נסע ה'גביר'. השוטר ביקש מהנהג, אבל גם ממנו ומרעייתו, להציג מסמכים מזהים.

אלא שהוא עדיין לא הבין מה מצפה לו.

כשביקש ה'גביר' לחזור לאחוזתו בארה"ב, שוטרים חמורי-סבר הודיעו לו כי הוא לא יכול לצאת מהארץ, כיוון שהוא עצור ונדרש לחקירה. הם הודיעו לרעייתו כי היא יכולה להמשיך לבדה, אולם היא הודיעה כי בלעדיו היא לא ממשיכה לשום מקום, ונשארה בארץ.

מתברר, כי ה'גביר' התמים נחשד בעבירות של הלבנת הון, סחיטה באיומים וקונספירציה.
לא הואילו תחנוניו של האיש - והושת עליו מעצר בית בן 15 ימים.

הבוקר הוא נמצא שוב בחקירות. ביום חמישי או שישי נעצר גם המקורב למקובל, שיזם את פגישות ההבהרה עם 'הרב המתווך'.

ה'גביר' מבכה בימים אלו את מר מזלו. הוא, בתמימותו, נגרר אחרי מאוויו של שותפו והעביר סכומי עתק, שעל-פי החשד, לא הועברו לצדקה.

אז איך הוא מצא את עצמו במעצר?

מסתבר, כי בסיפור יש הרבה יותר 'אקשן' ממה שחשבתם.

לדברי מקורבי הגביר, 'המתווך', שהבין כי הוא בדרך להיחשף, החליט להקדים תרופה למכה ולהפוך את הגלגל: הוא הגיש תלונה במשטרה, באמצעות קרוב-משפחתו העובד במשטרה, על הלבנת כספים וסחיטה באיומים של 'איש עסקים מארה"ב'.

מי שלא תרם את חוכמתו, בלשון המעטה, למהלך, הוא מקורבו של המקובל, שהביא איתו ככל הנראה לפגישה עם 'המתווך' גורמים מהעולם התחתון – וכך קל יותר ל'מתווך' להוכיח כי אכן סחטו אותו.

עכשיו לך תוכיח למשטרה מי הצדיק ומי הגנב - ובית המשפט יצטרך להכריע על פי העדויות והמסמכים שלבטח עוד יוצגו בפניו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 30 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}