כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

נוביק משמיץ? הדוברים משיבים: "נחרים אותו"

יממה עברה מאז פרסום הראיון של 'האברך האנונימי' בעיתון 'ידיעות אחרונות', והדוברים החרדיים החליטו להשיב אש: "לא נשתף פעולה עם כתב העיתון" • נוביק: "צר לי, בהחלט צר לי, אבל תבינו אותי"

התכבה ב'ידיעות'. חרם על הכתב
התכבה ב'ידיעות'. חרם על הכתב

מה שהחל בהתארגנות ספונטנית במזנון הכנסת הפך עד מהרה להחלטה מגובשת, אליה הצטרפו רבים מדוברי הח"כים החרדיים: "לא מדברים עם עקיבא נוביק".

למי שהשם עקיבא נוביק, לא אומר מאום, הנה תזכורת קצרה: אתמול (א') פרסם עיתון 'ידיעות אחרונות' כתבה בעמודו הראשון, עליה חתום הכתב לענייני חרדים של העיתון, עקיבא נוביק, בה הובאו ציטוטים מאברך חרדי, עלום שם, שהכפיש את ציבור האברכים במילים פוגעניות. הכתבה הביאה לתחושות קשות בציבור, והדוברים נרתמו לעשות מעשה. מהיום לא מעבירים לו חומרים, ולא משתפים איתו פעולה. "לייבש אותו", קרויה הפעולה בשפת העיתונאים, ותשאלו כל עיתונאי כמה זה כואב...

בשיחה עם עקיבא הוא נשמע מופתע. מתברר שאיש לא הודיע לו עד לרגע זה על ה"חרם" וכי אני הוא הראשון ממנו שמע את ה'בשורה'. "צר לי", הוא אומר, אך מדגיש כי אינו מתחרט וכי ברגע שיגיע לידו סיפור, כל סיפור, העומד בקריטריונים עיתונאיים ויש לו ערך מבחינת הקוראים, הוא ימהר לפרסמו.

"ביום שפרסמתי את הכתבה שעוררה את הפולמוס פרסמנו עוד כתבה שדיברה בשבחם של אותם אברכים ותיארה איך כספם מוקדש למטרות חיוביות ובהחלט לא ניתן לכנות אותם סחטנים. אנחנו משתדלים להיות הוגנים", הוא אומר.

מעבר לכך. "'ידיעות', העיתון שמוצג כעת כאילו הוא משמיץ חרדים, עשה מאמץ ניכר כדי לחפש אברך שיתראיין אצלנו, אך לא היה אחד שהסכים. כמה וכמה כתבים ניסו לסייע בכך, פנינו אל דוברים שונים, אך כל המאמצים עלו בתוהו".

• אולי העובדה שהציטוט נעשה בעילום שם הגבירה את להבות הכעס?

"מה לעשות, ניסיתי לשכנעו לפרסום שמו, אך הוא רעד מפחד. תשמע, אני מבין את הציבור החרדי שחש פגוע ומותקף, אך עלי להבין גם אותי. אני עיתונאי, יש ערך עיתונאי להביא את הדברים שהושמעו. צר לי, בהחלט צר לי, אך תבינו גם אותי".

• ומהי תגובתך לעניין החרם המאולתר שהוכרז עליך?

"לעניין הזה, אני מעדיף שלא להתייחס".

זה המקום לציין כי נוביק אינו עוסק בפוליטיקה באופן ישיר, כך שסביר להניח שחרם כזה או אחר מצד דוברי הח"כים לא ישפיע ישירות על עבודתו היום יומית. ובכל זאת, תמיד טוב שיש חברים להרים אליהם טלפון, לבקש מהם להשיג מרואיין חרדי או סתם להחליף דעות.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}