כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

זק"א מציגים: 120 שעות רצופות של מסירות

120 שעות עמלו מתנדבי זק"א בכדי להביא את גופות הישראלים - אב ובתו, ממקסיקו, לקבורה יהודית • אתר 'בחדרי חרדים' מציג: כך פעלו מתנבי זק"א מרגע קבלת הבשורה המרה במוצאי שבת, עד לסיום הפרשה, עם הבאתם לקבורת ישראל

זק"א מציגים: 120 שעות רצופות של מסירות

ארגון זק"א שוב הוכיח את דביקותו במשימה לעשות הכל להביא לקבר ישראל כל יהודי שנפטר או נהרג בנסיבות טראגיות, גם אם מדובר בקצה העולם ובמשוכות הנראות בלתי עבירות.

האירוע החל במוצ"ש לך לך, כשמתנדבי יחידת זק"א מכסיקו בפיקודו של מר חוסה מסרי איתרו בדירה במכסיקו שתי גופות של ישראלים כשעליהם סימני אלימות ומאבק, מהר מאד התברר כי מדובר באב ובתו המתגוררים במכסיקו סיטי.

הסיפור התחיל ביום שישי בשעה שלש בצהריים כשהבת בת ה-12 חזרה מבית הספר, אך לא הצליחה להיכנס כי הדלת היתה נעולה, הילדה דפקה על הדלת ממושכות, אך לא היה מענה. שכנים ששמעו אותה אספו אותה לביתם למשך השבת.

במוצ"ש הצליחו לאתר את הבן הגדול שיחד עם מתנדבי זק"א וכוחות משטרה פרצו את הדירה וגילו את גופתה של הבת, תוך כדי הטיפול בזירת האירוע, גילו מתנדבי זק"א חדר נעול וכשפרצו את החדר, נמצאה שם גופתו של האב. ובכך החל המסע הארוך של שעות רבות של פעילות מסביב לשעון עד להשגת המשימה בהבאתם לקבורה בישראל.

הצוות המנוסה של יחידת זק"א מכסיקו פעלו שעות רבות בזירת האירוע הקשה, החל באיסוף הממצאים ועד לזיהויים המוחלט. הצוות קיבל את מלוא השבחים מפי חוקרי משטרת מכסיקו על עבודתם המקצועית.

במקביל החלה פעילות נמרצת של ארגון זק"א לשחרור הגופות לקבורה. אחרי הפעלת מערכת קשרים מסועפת, בסיוע משרד החוץ, שגרירות ישראל במכסיקו ורבה של מכסיקו הרב שלמה טוויל, שוחררו הגופות לקבורה, אולם אז התברר שעלות הטסת הגופות לארץ בנוסף לשני כרטיסי טיסה, לבת בת ה-12 ואישה שתלווה אותה, היא בסך של עשרים אלף דולר, כשלמשפחה אין כל, האמא נהרגה לפני 11 שנה בתאונת דרכים, ועתה נשארו מכל המשפה הבת בת ה-12 ואחותה שמשרתת כשוטרת במשטרת ישראל.

ארגון זק"א החל במגבית לאיסוף הכסף, ואחרי זמן מה ובסיוע שליח חב"ד במכסיקו הרב יוסף מייזליש נאסף מלוא הסכום. אולם אז התברר כי לילדה בת ה-12 אין דרכון לא ישראלי ולא מכסיקני, הרשויות במכסיקו סרבו להנפיק לה דרכון, משום שהם בקשו אישור של אפוטרופסות על הילדה. ושוב אחרי מאמצים והשתדלויות הסכימה שגרירות ישראל במכסיקו להנפיק לילדה דרכון זמני.

אולם הסאגה עדיין לא הסתיימה, כדי להטיס גופה לארץ, יש צורך באישור של החברה קדישא בארץ המאשרת שהיא קולטת את הגופה לקבורה, ואז התברר שהאב ובתו אבדו את זכאותם כישראלים מבחינת 'הביטוח הלאומי', כך שאינם זכאים לחלקת קבר על חשבון המדינה, ויש צורך ברכישת שני חלקות קבר, וכידוע המחיר ברכישת חלקת קבר נושק לשמים. גם כאן הפעיל ארגון זק"א את קשריו עד להשגת שני חלקות קבר עבור האב ובתו.

צוות מסור של מתנדבי זק"א בפיקודו של קמב"צ זק"א מחוז צפון חזקי פרקש, לקח על עצמו את כל התהליך מקבלת הגופות בשדה התעופה, עריכת כל סידורי ההלוויה ועד לקבורה.

מבחינת ארגון זק"א האירוע שהחל במוצ"ש, הסתיים רק בליל שישי כשצוות מתנדבי זק"א חיפה בפיקודו של הרב אנשל פרידמן הביאו לקבורה את המנוח והמנוחה לקבורת עולמים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}