כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

השחיתות ביד בנימין: מנכ"ל משרד הפנים הודה בחשדות נגדו

מנכ"ל משרד הפנים, גבי מימון, שנעצר בשבוע שעבר בחשד כי קיבל קרקעות במרמה ביישוב יד בנימין, באמצעות 'אנשי קש, הודה בחשדות וככל הנראה לא ישוב לתפקידו במשרד

גבי מימון. צילום: לדעת. נט
גבי מימון. צילום: לדעת. נט

מנכ"ל משרד הפנים, גבי מימון, שנעצר בשבוע שעבר בחשד כי קיבל קרקעות במרמה ביישוב יד בנימין, הודה בחשדות וככל הנראה לא ישוב לתפקידו במשרד.

בימים הקרובים תעביר המשטרה את חומר החקירה לפרקליטות, שתבדוק את חומרת העונש שיוטל על מימון.

לדברי המשטרה, גם נגד היזם, עופר גואטה, וראש מועצת נחל שורק, אליהו אסקוזידו, יש מספיק ראיות וכי כבר בימים הקרובים יוגש חומר החקירה שלהם לפרקליטות.

על פי החשד, לפיו נעצרו מימון, גואטה וסקוזידו, הם העמידו 'אנשי קש' שיגשו להשתתף במכרז, זאת מכיוון שהם עצמם לא יכלו לזכות בקרקעות. לאחר הרכישה של אותם 'אנשי קש', רכשו מהם השלושה את הקרקעות, וזאת על פי הסכם מוקדם.

בימים האחרונים שיתפו אנשי הקש פעולה עם המשטרה ואלה הציגו ראיות מוצקות נגד מימון וחבריו.

מימון חשוד בעבירות מרמה, זיוף והלבנת הון וככל הנראה, המשטרה תמליץ שלא להחזירו לתפקידו במשרד הפנים.

בראיון לתוכנית הבוקר בגלי צה"ל אמר אחיו, משה מימון: "מנכ"ל משרד הפנים, גבי מימון, אכן היה מעורב בעסקי הקרקעות במושב יד בנימין שבגינם נעצר. זה לא היה פלילי, הוא הודה שהוא רכש קרקע. אבל הקרקע נרכשה כדין. "ייתכן שההתנהלות שלו הייתה לא אתית".

הדיווחים הבוקר (ב) על הודאתו של מימון הפתיעו את עורכות דינו שמיהרו למסור: "הפרסום לפיו מר מימון הודה בעבירות המיוחסות לו הינו פרסום מגמתי ומטעה ואיננו נכון.

"מרשנו אמנם שיתף פעולה עם החוקרים והציג את גרסתו בפניהם, אך אין בין הגרסה שמסר בחקירה לבין הודאה בעבירות ולא כלום. מרשנו יצא לחופשה מרצונו הטוב והחופשי על מנת להפנות את מלוא מרצו וזמנו להוכחת חפותו. יודגש גם כי אין כל קשר בין תפקידו של מר מימון כמנכ"ל משרד הפנים לבין החשדות הלכאוריים המיוחסים לו".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}