כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

הצעת חוק הצינתוקים, אושרה בועדת שרים לעניני חקיקה

על פי התיקון לחוק ה'ספאם' שהציע ח"כ אורי מקלב ייאסר על חברות לחייג לצרכנים ולנתק כדי שהללו ייחשפו לפרסומות



ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה בישיבתה היום את הצעת חוק ה'צנתוק' של יו"ר הוועדה לפניות הציבור בכנסת, חה"כ אורי מקלב ומשה גפני(יהדות התורה). וח"כ יוליה שמאלוב ברקוביץ' (קדימה) בדברי ההסבר להצעת החוק כתב ח"כ מקלב כי חברות רבות נוהגות להתקשר לטלפונים סלולרים של צרכנים ומנתקים מיד. כאשר הצרכן שב אל המספר ממנו התבצעה השיחה שלא נענתה, הוא נחשף לפרסומות.
"תופעת ה'צנתוק' הפכה בשנה האחרונה למכת מדינה ופניות רבות שזרמו אל הוועדה לפניות הציבור העידו על כך. עצירת התופעה הינו נדבך חשוב בהגנה על הצרכן", אומר ח"כ אורי מקלב עם אישור הצעת החוק שתוגש כעת בתמיכת הממשלה.
מדובר בתיקון לחוק התקשורת (חוק ה'ספאם') אותו מקדם ח"כ מקלב יחד עם סגנית שר התמ"ת, ח"כ אורית נוקד ובקרוב הוא יוגש להצבעה בכנסת, בתיאום עם משרדי התקשורת והמשפטים.
ח"כ יוליה שמאלוב ברקוביץ' בתגובה:
"החלטת ועדת השרים לחקיקה, אשר אישרה את הצעת החוק של ח"כ הרב אורי מקלב ואנכי, שולחת מסר לכל הנוכלים העושים שימוש בטכנולוגיות מתקדמות על מנת לעשוק אזרחים תמימים במקרה הרע או להטריד אותם במקרה הטוב. ח"כ מקלב ואנכי נמשיך להיאבק בתופעות כגון אלו ונעשה מאמץ לספק מענה לכל מעשי הנוכלות וההונאה הצצים להם, לצערי, חדשות לבקרים."

הצעת החוק

---------------------

הצעת חוק של חברי הכנסת אורי מקלב
משה גפני
יוליה שמאלוב-ברקוביץ

פ/2478/18
הצעת חוק התקשורת (בזק ושידורים) (תיקון – שיגור דבר פרסומת באמצעות מערכת חיוג אוטומטי), התש"ע–2010

הוספת סעיף 1. בחוק התקשורת (בזק ושידורים), התשמ"ב–1982 , בסעיף 30א, אחרי סעיף קטן (ב) יבוא:
"(ב1) לעניין סעיף קטן (ב), יראו מי שחייג לנמען באמצעות מערכת חיוג אוטומטי, ובמענה להתקשרות למספר שממנו חויגה השיחה כאמור מושמע דבר פרסומת, כמי ששיגר דבר פרסומת בניגוד להוראות סעיף קטן (ב)."
דברי הסבר
שיגור דבר פרסומת באמצעות פקס, הודעה אלקטרונית, הודעת מסר קצר (מסרון), או מערכת חיוג אוטומטי, בלא קבלת הסכמה מפורשת מראש של הנמען, אסורה מכוח סעיף 30א לחוק התקשורת (בזק ושידורים), התשמ"ב–1982 (להלן – חוק התקשורת).
ואולם, ככל שמדובר במערכת חיוג אוטומטי, מצליחים בתי עסק רבים לעקוף את האיסור על ידי חיוג לנמענים באמצעות מערכת חיוג אוטומטי, שמתוכנתת להפסיק את החיוג בטרם מספיקים הנמענים לענות לשיחה, ואם הנמען מחייג בעצמו למספר הטלפון שממנו חויגה השיחה שלא נענתה על ידו, הוא נחשף לפרסומת מסחרית. יש הטוענים, כי שיטה זו אינה מפרה את האיסור הקבוע בסעיף 30א לחוק התקשורת מאחר שדבר הפרסומת שוגר רק לאחר שהנמען חייג אליו, ובאופן זה הוא זה שפנה לעוסק.
שיטה זו מאיינת את האיסור בדבר שיגור פרסומת בלא קבלת הסכמה מפורשת, ואף גורמת לכך שהנמען הוא שמשלם מכספו עבור שיחת הטלפון בה משוגר דבר הפרסומת.
הצעת החוק נועדה אפוא להסיר כל ספק בדבר האיסור שחל על שיגור פרסומת באמצעות מערכת חיוג אוטומטי. לצורך כך, מוצע לתקן את החוק ולקבוע, שיראו פרסומת כפרסומת אסורה בהתאם להוראות סעיף 30א(ב), גם אם הפרסומת הושמעה רק לאחר שנמען חייג למספר, לאחר ששיחה שחויגה מאותו מספר באמצעות מערכת חיוג אוטומטי לא נענתה על ידו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}