כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

הממונה על השכר מעריך: לא תהיה שביתה

בעוד המשאים ומתנים הקדחתניים הנערכים בין האוצר להסתדרות נערכים במלא הקיטור, מעריך הממונה על השכר במשרד האוצר: "אם כל אחד יילך כברת דרך - השביתה תימנע" • וגם: למה בחסידות חב"ד במתח?

שביתה בשדה התעופה. המראות יחזרו? צילום ארכיון: יצחק לב ארי
שביתה בשדה התעופה. המראות יחזרו? צילום ארכיון: יצחק לב ארי

750 אלף עובדים במגזר הציבורי ישבתו ממחר בשעה 06:00בבוקר, אם השיחות בין ראשי ההסתדרות והאוצר ייכשלו. אמש סמוך לחצות הסתיימה בלי תוצאות פגישת ראשי ההסתדרות והאוצר.

היום בשעה 16:00 ייפגשו שר האוצר יובל שטייניץ ויו"ר ההסתדרות עופר עיני בניסיון אחרון למנוע או לדחות את השביתה. צפוי משא ומתן שיימשך אל תוך הלילה שבין שני ושלישי.

בשיחות אמש השתתפו עיני יו"ר האגף לאיגוד מקצועי עו"ד אבי ניסנקורן הממונה על השכר באוצר אילן לוין וראש אגף התקציבים אודי ניסן.

לוין העריך אמש כי לא תהיה שביתה וכי אפשר להגיע לסיכום בין הצדדים. "אין סיבה לשביתה יש הסכמה בכמה נושאים" אמר לוין. "אנו מחפשים פשרה הוגנת. אם כל אחד יעשה את כברת הדרך - ואנחנו מוכנים לכך - לא תהיה שביתה".

איום השביתה הוא בעיקר במשרדי הממשלה כאשר שירותים רבים לציבור צפויים להיפגע. מדובר בהשבתת משרדי הרישוי מס הכנסה המכס הביטוח הלאומי שירות התעסוקה בתי החולים קופות החולים ומערכת הבריאות. איום השביתה כולל גם את נתב"ג נמלי ישראל רכבת ישראל קווי אגד ודן חברות ממשלתיות בתי המשפט ההוצאה לפועל והרשויות המקומיות.

שלוחי חב"ד בישראל עוקבים בדריכות אחר ההתפתחויות, לאור העובדה שקבוצה גדולה של נוסעים אמורה לצאת בימים שלישי, רביעי וחמישי להשתתף בכינוס השלוחים העולמי בניו יורק.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}