כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

תחת מעטה חשאיות: ישי וגפני נפגשו ב'רמדה' • פרישה על הפרק?

בעיצומו של ליל הצבעות דרמטי במליאת הכנסת, ותחת מעטה חשאיות נפגשו בשעות הערב המאוחרות היו"רים של הסיעות החרדיות לישיבת חירום • הלוקישן: מלון 'רמדה' הירושלמי • נושא השיחה נשמר בסודיות, אך יש מי שמדבר על פרישה מהירה מהקואליציה

אלי ישי יוצא מהכנסת? צילום: פלאש 90
אלי ישי יוצא מהכנסת? צילום: פלאש 90

מתכננים פרישה? הרחק מעין הזרקורים, בלובי של מלון 'רמדה' הירושלמי, יושבים בשעה זו שר הפנים, אלי ישי, ויו"ר ועדת הכספים, משה גפני, ורוקמים תוכניות.

בשלב זה לא ניתן לחלץ מילה וחצי מילה מממקורביהם, ומלבד חשיפת עצם המפגש נוכל רק לערוך ספקולציות.

הנתונים ברורים: אחר הצהרים נפגשה יהדות התורה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, וח"כיה יצאו מהמפגש בפנים לא ממש מרוצות. איש מהם לא יצא בהכרזות מתלהמות של "פורשים", ובכל זאת, מי שיודע לקרוא תנועות גוף, והיו כמה עיתונאים כאלו, יכול היה לרשום לעצמו "תקלה".

דקות ספורות לאחר שהסתיימה פגישה זו, מיהר ישי אל לשכתו של נתניהו, לפגישה בלתי מתוכננת, אולי אפילו בהולה. באופן רשמי שחררו אנשיו מידע, לפיו דובר שם על בעיות הדיור.

נו, באמת.

מוטב לעוזרי השר ישי להפסיק לזלזל באינטלגציה של העיתונאים ולהתחיל לספק תירוצים מעט יותר משכנעים לפגישות בהולות בעיצומו של ערב כה דרמטי.

האם יושבים כעת קודקודי המפלגות לישיבת היערכות? האם יתקבלו בפגישה זו החלטות?

אם לשפוט על הנמכת גובה הלהבות, נראה שפרישה אינה כרגע על הפרק, אך אם הציטוטים אותם ידעו להשמיע אי אלו מקורבים בשם הגרי"ש אלישיב - מורה דרכה של סיעת 'דגל התורה', אכן נכונים, הרי שלפחות משתתף אחד מהפגישה הסודית ברמדה, מתכונן בהחלט לפנות את כסא היו"ר.

בכלל, מי שהסתובב היום במסדרונות הכנסת, התחיל להריח את ריח הבחירות המשכר מסתובב לו בחלל האוויר. הפרשנים הפוליטיים הבכירים לבשו היום ארשת פנים דרוכה, המתאימה את עצמה לשנת בחירות, ובשו-שו, היה מי שאמר שראש הממשלה בהחלט מכין את הקרקע לאפשרות שכזו.

האם הבחירות יגיעו דווקא מהכסאות המיושנים המונחים שנים ארוכות בלובי של מלון רמדה?

ימים יגידו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}