כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

מבוכה ב'קדימה' • ליצמן חשף מסמך המו"מ: 1,040 ש"ח לחודש הבטחת הכנסה לאברכים

סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, חשף מעל בימת הכנסת את מסמך המו"מ שניהלה קדימה עם יהדות התורה - וציפי ליבני נבוכה • בסעיף בולט התחייבו: נמשיך קיצבת הבטחת הכנסה לאברכים בסך 1,040 ש"ח לחודש • אין קישורית למסמך - תמצאו אותו עמוק בכיסו של סגן שר הבריאות • מזהיר: "אם תמשיכו במסע ההסתה, לא אהסס לפרסם המסמך"

הצעטלע ביד. ליצמן בכנסת. צילום: פלאש90
הצעטלע ביד. ליצמן בכנסת. צילום: פלאש90

שבועות ארוכים הוא מסרב להתראיין, לומר את דעתו על הנושאים שעל הפרק. ליב"ה? סמינרים? הבטחת הכנסה? - דברו איתו רק על בריאות, בבקשה, הוא שב ואמר לכל מי שביקש לשמוע. "אני סגן שר הבריאות". למי ששכח.

אבל מאחורי הקלעים הוא פעל. שוב ושוב שמעתי מאנשים פרטיים על עניינים שסודרו בידי ליצמן. ולא היו אלו רק נושאים שבבריאות, שאותם הרשה לאנשיו לפרסם. לא פעם התפלאתי על הצלחתו לסדר עניינים הנוגעים למשרדים שונים לגמרי מתחום פעילותו. מהם, משרדים בשליטה חרדית. באופן רשמי שמר על הקו של 'אני מר בריאות בלבד'.

היום, במפתיע, החליט לחצות את הקו ולדבר על נושא שאינו בתחום הישיר של משרדו. יועציו מספרים, כי לא פעם האיצו בו לשלוף את 'מסמך קדימה' ולהותיר את ציפי ליבני פעורת-פה. אבל, הוא סירב. לא רצה להביך אותם עם מסמך פנימי.

היום, משחש כי חצו כל גבול, שלף את הגימיק המנצח. כאילו עברה עליו מעין התפוצצות געשית, שלא הניחה לו להמשיך בשתיקתו. יום אחר יום הוא שמע, האזין בקשב רב לידיעות, עקב אחר כותרות ההסתה בעיתונות, ונתן לאחרים לנהל את העסק. אולי מתוך תחושה שהוא היה יכול לעשות את זה טוב יותר, אבל למה לו להתערב? משראה כי כלו כל הקיצין וכי באו מים עד נפש, החליט לפעול.

וכשליצמן פועל - הסערה היא רק עניין של שניות.

זה למעלה משנתיים שהוא מסתובב כשבאמתחתו ה'צעטאלע', דפים שנכתבו בכתב ידו של אמיר גולדשטיין, באותם ימים ראש לשכתה של יו"ר האופוזיציה, ציפי לבני. כשניסו עיתונאים לשאול אותו עליהם, שמר על פני פוקר, כאילו אינו מבין על מה הם מדברים.

אבל היום, מעל דוכן המליאה, חברי כנסת, עיתונאים ותקשורת, שלף את השפן: "אתם בקדימה לא מתביישים?" - זעק. "אתם תוקפים את העבודה ואת הליכוד על הכניעה של ביבי לחרדים?!" – ואז שלף את הניר מכיסו, והחל להקריא ממנו שורה אחר שורה, את סעיפי המשא ומתן הקואליציוני אותו ניהלה יהדות התורה בימים ההם, ימי לבני.

בסעיף בולט הובטח שם בידי קדימה להמשיך את קיצבת הבטחת הכנסה לאברכים, בסך...1,040 ש"ח לחודש.

"אם תמשיכו אתם, נציגי קדימה, במסע ההסתה, לא אהסס לחשוף את המסמך ולפרסמו", הזהיר.

ובשורות קדימה רבתה המבוכה.

ולכל מי שציפה לראות בתחתית הידיעה את המסמך המצורף - נוכל לצרף רק קישורית, שתוליך אל כיסו של סגן שר הבריאות. שם טמון הצעטלע.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}