כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

החסיד נדהם: ילדיו לומדים במוסדות חילוניים

לפני כשנתיים נפרדה דרכם של זוג מאשדוד, לאחר שהאשה החליטה לפרוק מעליה עול תורה ומצוות • בהסכם הגירושין נכתב כי הילדים ילמדו במוסדות חב"ד, אלא שהבעל שעקר ללונדון גילה: הילדים נשלחו למוסדות חילוניים • ומה קבע בית המשפט?

ילד חרדי. תמונת אילוסטרציה
ילד חרדי. תמונת אילוסטרציה

לפני שמונה שנים התחתנו זוג חרדי. איש לא שיער את הסערה שתפרוץ בעוד שנים מספר, כאשר בבשבוע שעבר הגיעה המריבה לשיאה, והמחלוקת על חינוך הילדים הועברה לערכאה שנייה, כשככל הנראה לא מדובר בסיום הפרשה. אך בל נקדים את המאוחר.

דרכי הזוג נפרדו לפני כשנתיים, לאחר שהאשה החליטה לפרוק עול תורה ומצוות, ולהיפרד מבעלה. בהסכם שנחתם בין השניים סוכם, כי הילדים יישארו בחזקת האם, וזאת לאחר שהבטיחה כי תשלח את הילדים למוסדות לימוד חב"דיים.

האב, שעקר בינתיים ללונדון, האמין לגרושתו כי היא שולחת את הילדים למוסדות חרדיים, ומעת לעת כשהגיע לבקר את ילדיו בארץ, נאמר לו כי הילדים אכן לומדים במוסדות חב"ד.

"גרושתי אמרה לי שזה עניין זמני שהם לומדים במוסדות חינוך חילוניים. למרבה הצער, לא היה לי כסף לשכור עו"ד לטפל בעניין", קבל האב.

בשלב מסוים פנה לבית המשפט לענייני משפחה באשדוד, וביקש להעביר לאלתר את ילדיו למוסדות חינוך על טהרת הקודש, כמו שסוכם מראש.

האשה טענה מנגד, כי האב ידע שהם לומדים במוסדות חינוך חילוניים ולא הביע שום התנגדות למהלך. "הוא הבין שמוסדות חב"ד אינם מתאימים לילדים ושהם מרוצים מהגן ומבית הספר החילוני שהם לומדים", הסבירה האם.

בית המשפט לענייני משפחה באשדוד נעתר לבקשת האב וקבע חד משמעית, כי ביכולתו להעבירם למוסדות חינוך תורניים.

האם מצידה לא ויתרה והגישה ערעור לבית המשפט המחוזי בבאר שבע. השופטת, צילה צפת, קיבלה את עמדת האם ופסקה, כי בטרם תינתן החלטה סופית באיזו מסגרת חינוכית ילמדו הילדים, יש לבחון לעומק את טובתם וזאת באמצעות מומחים לעניין.

לדברי השופטת, בשלב זה של החיים "עדיף שלא לטלטל את הילדים ממסגרת אחת לשנייה מבלי לבחון לעומק את טובתם".

"התיק יוחזר לבית המשפט לענייני משפחה לבחינה מעמיקה של טובת הילדים באשר למסגרת חינוכם ולשם כך ימנה בית המשפט מומחה", פסקה השופטת צפת.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}