כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

חודשיים אחרי: השופט רובינשטיין מצטרף למניין?

בכינוס של לשכת עורכי-הדין, הגיב לראשונה לדבריו של הרב אברהם יוסף: "אני שמח שיש כאן מניין גם בלי השופטים", העיר בציניות • עוד האשים: הציבור שוטה - והרבנים הראשיים מתחמקים

"אני מתבייש לומר". השופט רובינשטיין
"אני מתבייש לומר". השופט רובינשטיין

ביקורת חריפה השמיע שופט בית המשפט העליון, אליקים רובינשטיין, נגד דבריו של הרב אברהם יוסף ששודרו ברדיו לפני כחודשיים.

"הגעתי למסקנה שלא הרב אברהם יוסף הוא השוטה. אנחנו השוטים. כל אלה שמוכנים לקבל דברים כאלה מפי מי שמכהן בעיר גדולה, מקבל משכורת יפה מאוצר הציבור. אוי לאותה בושה, אוי למלבין הפנים", דברי רובינשטיין.

את הדברים אמר רובינשטיין בהקשר לדבריו של הרב אברהם יוסף, רב העיר חולון, שהתבטא במסגרת פינתו היומית ברדיו קול חי, כי אדם המתמנה לשמש כשופט, פוסל עצמו מלהצטרף למניין וקל וחומר לשמש כשליח ציבור.

"גם אם השופט פוסק את כל פסיקותיו על פי השולחן ערוך, עדיין הוא נחשב למרים יד בתורת משה ואסור לתת לו לעלות לשמש כחזן או לצרפו למניין", אמר רבה של חולון.

את הדברים נגד הרב אברהם יוסף השמיע רובינשטיין במהלך כינוס שהתקיים ביום חמישי בלשכת עורכי הדין בירושלים. "אני שמח שאני רואה כאן מניין גם בלי השופטים שנוכחים", התלוצץ.

"ולמה אני אומר את זה? כי אם הקהל ירצה להתפלל ערבית פה, היתה עשויה להיות לו בעיה. הרב אברהם יוסף, אני מתבייש לומר, אמר לפני כחודשיים בתחנת רדיו, שמעתי את קולו, ששופט בישראל פסול לשמש שליח ציבור, ואפילו - לא פחות - להיות מצורף לכל מניין ולכל דבר שבקדושה. לא פחות".

רובינשטיין סיפר כי בעקבות הדברים נעשתה פנייה למועצת הרבנות הראשית ע"י שופטים בדימוס ועורכי דין, אך הפנייה לא נענתה ע"י אף גורם.

גם קבוצת עורכי דין חובשי כיפה פנו לרבנים הראשיים בכדי לשמוע את דעתם בעניין, אך גם במקרה זה לא הייתה תשובה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}