כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

משרד התחבורה קובע: קווי המהדרין חוקיים

בתום בדיקה שכללה אלפי נסיעות בכל קווי השירות, נמצא: ההפרדה לא נעשית בכפייה • מנהלי המאבק, המכינים עצמם לבג"ץ המכריע, לא מתייאשים: שולחים זוגות חילוניים לאוטובוסים במטרה לעורר פרובוקציות

לא פוסל. שר התחבורה ישראל כץ
לא פוסל. שר התחבורה ישראל כץ

קווי המהדרין יוכלו לשרת את ציבור הנוסעים באופן חוקי וללא כל בעיה. כך העלה משרד התחבורה בתום בדיקה מקיפה שכללה למעלה מ-3000 נסיעות בכל קווי השירות, במהלכן לא נמצא כל ליקוי או כפייה בהפרדה.

את הקביעה העבירה הפרקליטות לבג"ץ.

הרקע לבדיקה הוא דיון ארוך שנפתח בנושא לפני כשלוש שנים בעקבות עתירה שהוגשה ע"י 'המרכז לפלורליזם' יחד עם קבוצת נשים הפועלת נגד קווי המהדרין.

על פי החלטת המשרד, כל עוד ההפרדה לא נעשית באופן כפייתי, נוהל ה'מהדרין' יוכל להתקיים באופן חוקי. הלכה למעשה ההליך ייצא לפועל כאשר הקו יאושר על-ידי המפקח על התעבורה על-פי בקשת הציבור או כל מפעיל תחבורה קיים שידרוש זאת.

שר התחבורה, ישראל כץ, אומר בתגובה, כי אין כל פסול בקווי המהדרין כל עוד מגזר מסוים דורש אותו ומתנהל איתו בצורה נכונה וחוקית.

אולם המאבק עוד לא נגמר.

לקראת הדיון המכריע בבג"ץ שיתקיים לקראת סוף החודש הבא, פועלים ארגונים וגופים שונים נגד הקווים בכדי לנסות לאסוף חומרים והוכחות כי ההפרדה אכן נעשית בכפייה ולא בצורה חוקית.

כך, לדוגמה, תנועת 'ישראל חופשית' שולחת בימים האחרונים זוגות חילונים לקווי המהדרין בריכוזים החרדים על מנת לעורר פרובקציה.

בסוף הנסיעה נדרשים הזוגות למלא דו"ח מיוחד בו הם מתעדים את נסיעתם באותם קווים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}