כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

הקפאה? - ברשות בונים עיר ואם בפלסטין

הקפאה? - ברשות בונים עיר ואם בפלסטין

בעוד המדינה הפלשתינית מונחת על שולחן המשא ומתן, בשקט בשקט עושים אנשי הרשות הכל כדי למסד אותה מאחורי הקלעים. העיר שוכנת מצפון לרמאללה, שטחה עומד על כ-6,300 דונם ואמורים להתגורר בה כ-40 אלף בני אדם.

הערב, התייחס שר הכלכלה הפלסטיני, ד"ר חסן אבו ליבדה, לעיר החדשה המוקמת בימים אלו מצפון לרמאללה, רוואבי. "העיר הפלסטינית החדשה רוואבי תהווה הזדמנות אמיתית לקלוט את הפועלים הפלסטינים העובדים כיום בהתנחלויות", אמר, בהוסיפו כי "העיר החדשה תספק עבודה לאלפי פועלים בתחום הבנייה וכך הם לא יצטרכו להסתמך על המתנחלים".

"בין שמונה לעשרת אלפים משרות יסופקו בשלבי בניית העיר ושלושת אלפים משרות פקידותיות נוספות יסופקו לאחר הקמתה", הוסיף ליבדה. "דבר זה יסייע להתאוששות הכלכלה הפלסטינית ויביא למציאת חלופות תעסוקתיות לפועלים הפלסטינים העובדים בהתנחלויות".


לפני מספר שבועות ערך השר לאיכות הסביבה, גלעד ארדן, סיור מקיף במקום, תוך שהוא עומד על התנאים התברואתיים הקשים ועל הזיהום הסביבתי הצפוי עם אישורה הסופי של העיר. בצאתו מהמקום בקש מיד מהגורמים הנוגעים בדבר להקפיא את המשך הבניה, עד לעריכת כל הסידורים המתאימים להבאת המקום לידי הסדר מבחינת כל הנושאים הקשורים לאיכות הסביבה.

בדבריו הערב תקף אבו ליבדה את השר לאיכות הסביבה גלעד ארדן שקרא להקפיא את בניית העיר רוואבי בשל הנזקים הנגרמים לסביבה, לטענתו. "דבריו של ארדן הם תירוצים שמטרתם לעצור את ההתרחבות הפלסטינית ולסכל פרויקט בנייה לאומי ובכך לפגוע בכלכלה הלאומית".

אגב כך נדגיש כי לדברי תושבים יהודים המתגוררים בהתנחלויות הסמוכות לעיר הנבנית, לא הופסקה הבניה בעיר למרות דרישתו של ארדן. בראיונות לכלי התקשורת מחו התושבים על כך שבעוד שאצלם מוקפאת לחלוטין כל בניה, אצל השכנים ממול, הדחפורים עובדים במרץ.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}