כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

ברשימת התורמים של ביבי: 'גבירים' חרדים

'ידיעות אחרונות' מפרסם תחקיר על התורמים של נתניהו, לקראת הפריימריס שנערכו ב-2007 • ביבי סימן בכתב יד את התורמים המיועדים, ביניהם לא מעט חרדים • בכתב היד: וולפסון, שוטנשטיין וגרטלר

שנורר על. בנימין נתניהו
שנורר על. בנימין נתניהו

רשימת התורמים הפוטנציאליים לבנימין נתניהו, שהוכנה לקראת הפריימריז בשנת 2007 ועליה הערות שסימן בכתב ידו, מתפרסמת היום (ו') ב'ידיעות אחרונות'.

אחד המסמכים, שעליו נתניהו סימן בכתב ידו הערות, מעניק הצצה לתעשיית גיוס הכספים שלו בארצות-הברית. ראש האופוזיציה דאז מחק מהרשימה, שהוכנה ב-2007 בארצות-הברית, את מי שלהערכתו לא יעביר לו כספים לצורך הבחירות המקדימות בליכוד. הוא חילק לארבע קטגוריות את האחרים, בהתאם ל"כדאיות" הפנייה אליהם.

בקבוצה הראשונה נמצאים הזרים שהכי משתלם וראוי לפנות אליהם, ובקבוצה זו מחק נתניהו שם אחד בלבד, שאינו תורם לימין. המיליונרים שלידם סומן 3 ו-4 הם בעלי סיכוי נמוך לתרום, שאכן לא העבירו לו כספים כלל. מלשכת נתניהו נמסר כי המספרים מציינים דירוג של עדיפות הפנייה אל הרשומים ברשימה.

מעניין היה לראות כי בדירוג גבוה ברשימה מיקם בנימין נתניהו לא מעט פילנטרופים חרדים, וזיהה אותם כמי שיתרמו לו כסף למסע הבחירות.

בין השמות ברשימה, ניתן לראות שמות הנמצאים ברשימת התורמים של כל מוסד חרדי ידוע: משה גרטלר, תושב לונדון, וזאב וולפסון וג'ו שוטנשטיין מארצות הברית.

את השמות הללו מיקם, כאמור, נתניהו במיקום גבוה ברשימת המיועדים להתרמה, ומעניין יהיה לבדוק האם הפניה שלו ל'גבירים' החרדים, נענתה בחיוב.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}