כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

חוק עוקף בג"ץ מעורר זעם אצל הסטודנטים • מאבק ציבורי בדרך

חוק עוקף בג"ץ מעורר זעם אצל הסטודנטים • מאבק ציבורי בדרך

הצעת החוק של יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני האמורה לעקוף את חוק בג"ץ ולעלות לסדר היום בכנסת ביום ב' מצליחה לעורר את זעמם של הסטודנטים, הורים קשיי יום הממנים את לימודי ילדיהם באוניברסיטאות וחברי כנסת רבים הטוענים לרמיסת השוויון בדרך לחיזוק הקואליציה.

ההצעה אמורה להסדיר מלגות קיום בשווי 150 מיליון שקלים בשנה לאברכים ותלמידי ישיבות שתורתם אומנותם, מנגד הסטודנטים לא יקבלו את המלגות ויזכו מההטבות להם הם זוכים עד כה.

הסטודנטים מתכוונים כבר בימים הקרובים לאגד מאבק ציבורי ענק נגד ההצעה, בטענה כי היא מפלה אותם לרעה וזאת הסיבה שבג"ץ ביטל את הבטחת ההכנסה לאברכים שניתנה עד היום.

איציק שמולי, דובר התאחדות הסטודנטים הארצית אמר כי, "כמובן שאנחנו לא נגד האפשרות לתת לחרדים , אלא לעשות את הדברים באופו שיוויוני, צריך לתת תקציבים גם לאותו ציבור שתורם יותר לחברה הישראלית ומשרת בצבא, ואנחנו מתכוונים לפעול גם במישור המשפטי כמובן.

"ח"כ גפני מודע היטב למצבה הקשה של מערכת ההשכלה הגבוהה ולנטל המוטל על כתפיהם של הסטודנטים, שמקדישים כל דקה פנויה כדי להתפרנס בדוחק ולעמוד בתשלומים הגבוהים של שכר לימוד, שכר דירה, תחבורה ציבורית, עזרים לימודיים והוצאות שוטפות, כל אלה לא חלים על אלה שתורתם אמונתם ופרנסתם - על חשבוננו", את הדברים אמר שמולי לחדשות 2 באינטרנט.

לטענתו, המאבק הציבורי והמשפטי יתחיל כבר בתחילת שבוע עוד לפני קבלת ההחלטה והעלאת ההצעה לסדר היום.

גם בכנסת עצמה מתכוונים חברי כנסת רבים להערים קשיים רבים על הצעת החוק שתביא כספים רבים לאברכי הכולל.

ב'קדימה' קוראים לראש הממשלה, בנימין נתניהו להוריד את ההצעה מסדר היום. במכתב ששלח, מ"מ יו"ר קדימה, ח"כ יוחנן פלסנר כותב כי "עיגון בחקיקה של מדיניות פסולה שתנציח את מחויבות הממשלה רק למי שבחר לא לשרת ולא לעבוד, תביא לאובדן הלגיטימציה המוסרית של ממשלת נתניהו בעיני הרוב הציוני במדינה ולתחילת הסוף של כהונתה.

באשר למאבק ציין פלסנר כי "אין לנו שום כוונה לעמוד מנגד ולאפשר לממשלת נתניהו לרמוס ערכים של הוגנות ושוויון בשעה שהיא קריטית לעתיד המשק והחברה הישראלית. על כן, בכוונתנו לאגד, במאבק ציבורי קבוצות של סטודנטים ואזרחים מחויבים על מנת להביא לביטול ההחלטה".

בשבוע שעבר נשמעו קולות נציגי החרדים בכנסת כי באם לא יאושר חוק עוקף בג"ץ הם לא ייתמכו בתקציב הדו שנתי שהציג לפני ימים ספורים שר האוצר. בתוך כל זאת, נתניהו, רואה אישור בהצעה כדרך לחיזוק בקואליציה אך מנגד עומד בפני איומים ומאבקים ציבוריים שונים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}