כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

גפני הגיש 'עוקף בג"ץ': קצבה ייעודית לאברכים

ועדת השרים לחקיקה תדון בהצעת החוק של יו"ר ועדת הכספים שתחייב את המדינה לשלם מלגת קיום לאברכים שתורתם אומנותם • הצעת החוק - בעקבות פסיקת בג"ץ שאין לעשות הבחנה בין אברכים לסטודנטים

אברכי כולל. צילום: יעקב נחומי
אברכי כולל. צילום: יעקב נחומי

ועדת השרים לחקיקה תדון ביום א' בהצעת החוק של יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, שתחייב את המדינה לשלם מלגת קיום לתלמידי ישיבות ואברכים שתורתם אומנותם. את המלגות אמורים לקבל האברכים ובחורי הישיבות, והם לא יחולו על הסטודנטים.

ההצעה של גפני באה על רקע ביטול הסעיף בחוק ההסדרים, מכוחו שולמה גמלת הבטחת ההכנסה לחרדים, בטענה כי הוא מפלה את הסטודנטים.

אלא שהצעת החוק עלולה להיתקל בוועדת השרים בהתנגדות מצד מפלגות שונות, זאת בעקבות פסיקת בג"ץ כי אין לעשות הבחנה בין אברכים לסטודנטים.

על פי ההערכה, היקף התשלומים לסוג הצעה שכזאת עומד על סך 150 מיליון שקלים בשנה. סיעות יהדות התורה וש"ס ייתמכו בהצעת החוק ויפעילו לחץ על שאר הסיעות, לתמוך בחוק עוקף בג"ץ.

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב: "בבסיס ההסדר ההבנה כי המדינה רואה חשיבות רבה בעידוד הלימוד התורני שכאמור מהווה ערך מרכזי בחיי העם היהודי, ולפיכך מוצע לאפשר מלגת קיום צנועה לאברכים אשר בחרו ללכת בדרך זו.

"מטבע הדברים קיימים הבדלים רבים בין תלמיד כולל שבחר כדרך חייו לקדש את לימודי התורה לבין סטודנטים הלומדים במשך תקופה מסוימת וזמנית, מה גם שלפי הנתונים שהועברו לוועדת הכספים, אוכלוסיית הסטודנטים נהנית מהסדרים אחרים ומהיקפי תמיכה לא מבוטלים. לפיכך, הצעת חוק זו קובעת הסדר ייחודי ביחס לתלמידי כולל בלבד".

הנציגים החרדים והציבור בכלל דרוכים ומצפים לדיון בהצעת החוק בתחילת השבוע, שכן הוא מהווה פתרון חלקי למצוקת האברכים הלומדים בכוללים, במשך כל ימות היום והשבוע.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}