כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

הדלת המסתובבת של הסיקריקים: חשין שוחרר, טעפ נעצר

אברהם-חיים חשין שוחרר (בתנאים מגבילים) • אייזיק טעפ מבית שמש נעצר (בגין שריפת עיתונים) יואליש קרויס זומן לחקירה (אבל לא התייצב) • ומדוע לא הצליח כצ'לה לזהות את חשין? • ואת מי מאשימים הסיקריקים ב'מסירה'? • וידאו ותמונות

חשין נישא על כתפיים עם שחרורו. צילום: חדשות 24
חשין נישא על כתפיים עם שחרורו. צילום: חדשות 24

המשטרה שחררה בתנאים מגבילים את אברהם-חיים חשין, המשתייך ל'סיקריקים' המטילים את חיתתם במאה-שערים ומחוצה לה.

חשין נעצר ביום ג' בלילה בחשד למעשי פשע, ובמרכזם תקיפת ח"כ יעקב כץ (כצלה) בעת ביקורו בשכונת מאה שערים לפני כחמישה שבועות. שחרורו של חשין גרם למבוכה במשטרה, שביקשה אתמול להאריך את מעצרו בחמישה ימים.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי שחרורו של חשין בא לאחר שהוצגו בפני כצל'ה תמונות של חשין וצעירים נוספים מחבורת ה'סיקריקים'. כצל'ה התבקש לזהות את התוקף. בתום דקות ארוכות של התבוננות בתמונות, אמר כצל'ה כי הוא מתקשה לזהות את התוקף.

בית המשפט החליט לשחרר את חשין בתנאים מגבילים. כך, למשל, נאסר עליו לשהות בירושלים בימים הקרובים.

כצל'ה מסר בתגובה ל'בחדרי חרדים': "אני זוכר איך התוקף נראה, אבל בתמונות שהוצגו בפניי לא הצלחתי לזהות אותו. גם את חשין עצמו לא ראיתי, אלא בתמונה ולא הצלחתי לזהות אותו".

עו"ד יאיר נהוראי, המייצג משפטית את חשין וחבריו, אומר בתגובה ל'בחדרי חרדים': "בדיעבד אני חושב שהמעצר הזה היה מיותר. המשטרה הייתה יכולה לזמן את חשין בצורה מכובדת ואני בטוח שהיה מגיע".

לא עברו אלא שעות אחדות מאז שוחרר חשין, ונעצר 'סיקריק' נוסף בשל התפרעות אחרת: אייזיק טעפ, תושב בית שמש, נעצר כאשר שרף גיליונות של עיתון 'חדש בבית שמש'. על פי עדויות, הוא נעצר על ידי כוח בילוש של המשטרה, ובשעה זו הוא נמצא במעצר ומסרב להזדהות בפני השוטרים.

עם מעצרו יצאו חבריו להפגין בבית-שמש כנגד הנהלת השבועון, בטענה כי הם שהלשינו על טעפ.

ואם לא די ברשימת העצורים המכובדת, גם שמו של קמב"ץ 'נטורי קרתא', העסקן יואליש קרויס, חוזר לכותרות. בשעת בוקר קיבל קרויס שיחת טלפון 'מפתיעה', בה זומן לחקירה. קרויס הודיע למקורביו, כי לא יופיע לחקירה, מה שעלול להוביל למעצר כפוי של המשטרה, כפי שאירע במקרה של חשין.

פשקווילים שונים, שהופצו במרכז ירושלים על-ידי ה'סיקריקים', 'מסמנים' גורמים שונים כאשמים במעצרים. לפי מפיצי הפשקווילים, גורמים מבפנים 'הלשינו' כנגד הסיקריקים. באחד הפשקווילים מואשם שימי גב, מנהל חנות 'אור החיים סנטר' בשכונת מאה-שערים, שהותקפה אף היא לאחרונה, בתואר "מוסר".

המעצרים והזימונים שהפכו לשיחת היום בשכונת מאה שערים, לא קשורים בהכרח זה לזה. אולם התדירות הצפופה מביאה את ה'סיקריקים' לשגר איומים כי כבר בלילות הקרובים נראה את "ירושלים בוערת".















תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}