כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

הרבנות הקימה ועדת בדיקה לגיורים • ליברמן מאיים בפירוק הרבנות

מועצת הרבנות הראשית הקימה ועדת בדיקה שתבחן את הליכי ההכשרה והגיורים בצה"ל • ב'ישראל ביתנו' זועמים: אם הוועדה תחליט לפסול גיורים, ניזום פירוק הרבנות • הסערה בדרך

מועצת הרבנות הראשית. צילום: ישראל ברדוגו
מועצת הרבנות הראשית. צילום: ישראל ברדוגו



האם יצאו החלטות מרחיקות-לכת בתום הישיבה המיוחלת של מועצת הרבנות הראשית המיוחלת שנועדה לעסוק בסערת הגיורים בצה"ל? תלוי את מי שואלים.

בשעת צהריים (ה'), התכנסה מועצת הרבנות הראשית בראשות נשיא המועצה, הרב הראשי לישראל, הגר"י מצגר. תשובה חד-משמעית לא יצאה מחדר הישיבות בבית יהב. מועצת הרבנות הראשית הודיעה בתום הדיון כי היא מקימה ועדת בדיקה שתבחן את הליך ההכשרה והליך הגיור, הן במערך הגיור הממלכתי, הן בזה האזרחי והן בצה"ל -ותחליט האם הגיורים תקפים או בטלים ומבוטלים.

ומיהם חברי הוועדה? הגר"י פרץ רב העיר רעננה, הרב יהודה דרעי רב העיר באר-שבע, הרב רצון ערוסי, הרב יצחק רלב"ג והרב יעקב רוז'ה.

הוועדה תגיש את מסקנותיה בתוך ארבעה חודשים לראשון לציון הגרש"מ עמאר, האחראי על מערך הגיור בישראל, ולרב הראשי לצה"ל, הרב רפי פרץ.

לכאורה, ההחלטה להקים ועדה היא החלטה מתחמקת בנושא הטעון, שכן מחדר הישיבות בבית יהב לא יצא מסר ברור בנושא.

ואולם, רבים רואים בהחלטה להקים ועדה שמרבית חבריה כפופים לגדולי ישראל, סירוב להכיר בגיורים הצבאיים והכנת הקרקע לקראת הטלת ה'פצצה' באמירה ברורה וחד-משמעית.

ובכל-זאת, יש חדש תחת השמש: מהיום, אותה קבוצה קיצונית המחפשת אובייקטים לתקיפה, תוכל לפרוק את עצביה על קבוצת החברים בוועדה - ולא רק על הרב הראשי הספרדי.

"לפזר את מועצת הרבנות"

שעות אחדות בטרם החלה ישיבת המועצה, פרסמה 'ישראל ביתנו' הודעה, לפיה אם המועצה לא תחליט לאשר את הגיורים הצבאיים לאלתר, "יהיה מקום לשקול לבטל את סמכויותיה לנושאים אלה ולפזר את המועצה על חבריה".

"כינוס המועצה הוא בגדר שערורייה ובושה לרבנות הראשית בישראל, למערך הגיור הצבאי ולמדינת ישראל". בהודעת המפלגה נאמר, כי במשך שנים פועל בצה"ל מערך גיור שהוקם עוד בזמנו של הרב גורן, ומאז ומעולם הוכרו הגיורים באופן מלא.

"במקום לפתור את הבעיה כפי שנעשה במשך שנים, החליטה הרבנות הראשית לעסוק בסוגייה על אף שאין סוגייה ואין בעיה לעסוק בה", כך על-פי הודעה רשמית שפרסמה המפלגה.

יו"ר ועדת החוקה של הכנסת, ח"כ דוד רותם, ממפלגת 'ישראל ביתנו' יגיש בתחילת השבוע הצעת חוק לפיזור הסמכויות של מועצת הרבנות הראשית ולהכרה בכל גיורי צה"ל.

רותם מתח ביקורת חריפה על החלטת הרבנות להקים ועדת ביקורת לבדיקת הליכי הגיור בניהם גם גיורי צה"ל.

לדבריו הרבנים במועצת הרבנות נכנעו ללחץ של גורמים חרדים, "ההחלטה הזו היא שערורייה שעלולה לערער את הרצון להתגייר במסגרת מערך הגיורים הצבאי. היא כניעה של מועצת הרבנות לחרדים ולחומרות שהם דורשים",

עוד טען רותם כי גם הרב הראשי, הרב עמאר נכנע ללחצים, "לצערי, הרב עמאר שהתנגד לבדיקה והתבטא כי בגיורים בצה"ל אין כל רבב וכי הם נעשו כהלכה, נכנע ללחצים שהופעלו עליו".

הכתבה עודכנה ביום ו' 15:00

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}