כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

אמסלם ל'יהדות התורה: "מבעטים בגדולי ישראל"

במכתב חסר תקדים בחריפותו פונה ח"כ אמסלם לחברי הכנסת מ'יהדות התורה' וקובל בפניהם על האפליה החמורה במוסדות הלימוד האשכנזיים • "לית דין ולית דיין ועבדא בהפקרא ניחא להו" • המכתב המלא: בפנים

אמסלם ל'יהדות התורה: "מבעטים בגדולי ישראל"
יצחק לב ארי מהיר חימה

לקראת דיון החרום אותו הזמין ח"כ חיים אמסלם בועדת החינוך של הכנסת על רקע האפליה בסמינרים ברחבי הארץ ובפרט במודיעין עילית משגר הבוקר (ה') אמסלם מכתב לחברי הכנסת מסיעת יהדות התורה בו הוא מזמין אותם ומזהיר אותם מפני המשך המצב הנוכחי.

במכתב כותב הרב אמסלם: "מנהלי מוסדות החינוך שעבורם סיעתי, תנועת ש"ס, ואני ואתם נאבקים נגד כל ריח גזירה כנגדם מבעטים בהוראת גדולי ישראל ועושים ככל העולה על רוחם בכל הנושא של קבלת תלמידים למוסדותיהם ולית דין וליית דיין והני בהפקרא ניחא להו".

ח"כ הרב אמסלם ממשיך במכתב לצעוק על המצב במוסדות והסמינרים ומציג נתונים מוכרים המוכיחים כי כמעט בכל עיר ישנם עשרות בנות שנמצאות ללא מסגרת לימודים מסודרת כבר מספר חודשים.

"דווקא בימים בהם נאבקים שלא להכפיף את מוסדות החינוך "לפיקוח" חיצוני, ניתנה בידיכם הזכות והחובה להוכיח קבל עם ועולם שהציבור החרדי והנהגתו ומנהלי המוסדות אכן כפופים רק להלכה ולהוראת הרבנים ומפקחים פיקוח אקטיבי ואפקטיבי על הבעיות שישנן בתוך המחנה ובפרט בבעיה הנ"ל".

את המכתב שלח הרב אמסלם על רקע בעיית האפליה בעיר מודיעין עילית, בעקבות אסיפת דיון שהתקיימה בלשכתו בתחילת השבוע יחד עם מובילי המאבק בכדי לנסות לפתור את הבעיה. בסוף אותו דיון נקבע כי ייקבע דיון חירום בועדת החינוך של הכנסת ביום ג' הבא.

את המכתב מסיים הרב אמסלם בקריאה נואשת: "לא תוכלו לרחוץ בנקיון כפיכם ולטעון ידינו לא שפכו את הרפש הרב שיוטח בפרצופה של היהדות החרדית. אני פונה אליכם בקריאה נואשת לשלב ידיים למיגור התופעה ויוכלו כל הצדדים לברך ברכת הנהנין, בלא שתפתח תיבת פנדורה שאחריתה מי ישורנה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}