כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

גיוס חרדים? המכינה החרדית קורסת

המכינה הקדם הצבאית היחידה בארץ, עומדת בפני קשיים כלכליים, ונמצאת בסכנת סגירה • הרב משה בן אור, ראש המכינה ל'בחדרי חרדים': "במקום שיסתובבו וישרפו פחי אשפה, הם הולכים לקורס קצינים. המידנה לא רוצה לסייע"

גיוס חרדים? המכינה החרדית קורסת

בעוד בכנסת שונים מדברים על קידום גיוס החרדים לצה"ל, במכינה הצבאית החרדית הראשונה והיחידה נמצאים בקשיים כלכליים קשים ושוקלים בימים אלו לסגור אותה.

ראש מכינת "נרות להאיר", הרב משה בן אור, הודיע בימים האחרונים לתלמידי המכינה כי בשל קשיים שונים הם ייאלצו להישאר בביתם, ולא להגיע ללימודים, זאת בשל קשיים כלכליים.

המכינה עצמה לא זוכה בשלב זה לגיבוי מהמדינה או משרד החינוך, זאת בשל המדיניות שבשנתיים הראשונות הפעילות תמומן ע"י תורמים חיצונים ורק לאחר מכן המדינה תסייע.

הרב משה בן אור אומר כי מדובר בחבר'ה שלולא מסגרת לימודים כמו המכינה הצבאית ימצאו הבחורים את עצמם ברחובות ולא בישיבות.

"במקום שהם יסתובבו ברחובות מאה שערים וישרפו פחי אשפה, הם יכולים ללכת לקורס קצינים ולהפוך לאחר מכן לאזרחים טובים יותר". בן אור, שבעצמו שקע בחובות בשל ההשקעה הכספית הרבה במכינה, עדיין מקווה כי יימצא תורם לפעילותה. "אני נשבעתי לעצמי שאני לא עוזב את הילדים האלה ואני לא מוותר עד שנשיג את הכסף, אבל בינתיים זה קשה מאוד", את הדברים אמר ל'וואלה'.

המסלול המתוכנן במכינה הקדם צבאית היא לימוד בישיבה במשך השנה הראשונה ורק לאחר מכן שירות בצה"ל. את שירותם בצה"ל היו אמורים לעשות הבחורים בנח"ל החרדי.

יצויין, כי הרב בן אור לא קיבל עד כה סיוע או תמיכה מגדולי ישראל או רבנים הנמנים על הציבור החרדי ולכן סיוע התורמים החיצוניים גם לא נמצא כפתרון לבעיה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}