כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

פרשיית עמנואל חוזרת • ההורים: "אנחנו בדרך לכלא"

הערב חוזרת פרשיית עמנואל לכותרות: בשעות הערב קיבלו הורי עמנואל הודעה מבית המשפט לפיה הם מחוייבים לשלם קנס בסך 7500 ש"ח על אי קיום צו בית המשפט • ההורים קשי היום מודיעים: "נעדיף לשבת בכלא שבוע. אין לנו כסף לשלם" • היכונו ל'שאגת עמנואל' השניה

פרשיית עמנואל חוזרת • ההורים: "אנחנו בדרך לכלא"
בועז

היישוב עמנואל, שזכה להשתזף מאור הזרקורים במשך תקופה ארוכה, מסרב לרדת מסדר היום, ולאפשר להפנות את אור הזרקורים ליישובים חרדים אחרים, הצמאים גם הם למעט הכרה תקשורתית.

מידי שבוע מנפיק היישוב, בו מתגוררים בסך הכל 700 משפחות, כותרת אחרת, ונראה כי התושבים התאהבו בעיתונאים ולהיפך - והיישוב הקטן והמצולק ילווה אותנו עוד זמן רב.

הערב (ד') הביא הדוור העמנואלי לעיר כמה עשרות מעטפות, הטומנות בחובן חומר נפץ של ממש. לאלו מהקוראים הממהרים להיבהל, נרגיע כבר בתחילה ונבהיר כי מדובר בחומר נפץ וירטואלי, אך מהסוג הנפיץ, שיכול להעיר את הדובים משנת החורף הקצרה, אליה נכנסו זה לא מכבר.

המעטפות שפתחו כמה עשרות הורים מהיישוב, נשאו בתוכן מכתב הדורש מכל זוג הורים שסירבו להיענות לדרישת בית המשפט לאחד את המגמות ב'פרשיית עמנואל' הזכורה לשמצה, סך של 7500 ₪, לטובת קופת המדינה, כך חושף הפרשן הפוליטי יעקב ריבלין עורך חדשות 'בקהילה'.

למרות שההורים ישבו בכלא, סבור בית המשפט, כי לא יצאו ידי חובת הקנס, ועדיין נותר עליהם חוב, אותו עליהם לשלם.

ההורים ההמומים התחילו בהתייעצויות קדחתניות, ושלפו מזיכרון הטלפון את מספריהם של עורכי הדין שליוו אותם במאבק, במטרה לשאול כיצד יש לנהוג לעת הזאת.

עורכי הדין הבהירו כי במצב שכזה הרי שכלא יכול להוות חלופת עונש מתאימה לקנס כספי, ואין הכרח לשלם את הכסף באופן מיידי.

ההורים, שרובם ככולם מגדלים משפחות ברוכת ילדים, ועבורן סכום של 7500 ₪ נראה כבלתי מושג, שוקלים ברצינות את האפשרות לקחת את הפקלאות וללכת לכלא לעוד שבוע, שיסיים באופן סופי את הסאגה.

הנשים שחוייבו במחצית מן הסכום, ואינן יכולות ללכת לכלא, יאלצו לשלם את הקנס האסטרונומי, וביישוב שוקלים כבר לקיים מגבית נוספת לטובת תשלום הקנסות.

אנחנו נמשיך ונעקוב.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 29 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}