כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

החורשה תיהרס לטובת בית-כנסת • רחובות סוערת

ההצעה עברה במועצת העיר עם התנגדות בודדת, אבל המתנגדים לא נרגעים ומזהירים מפני קרע בין דתיים וחילונים • העירייה: "מדובר בשטח שייעודו בתב"ע לבנייה ציבורית"

רחמים מלול בקמפיין הבחירות שלו
רחמים מלול בקמפיין הבחירות שלו

עוד סיפור על גבול הסטטוס-קוו מסעיר את 'בירת ההדרים' שידעה במשך שנים רבות שקט ושלווה: ראש העירייה, רחמים מלול, אישר הקמת בית-כנסת בשכונת מקוב בעיר. על כך איש לא יוכל להתלונן. אלא שהמיקום קצת בעייתי בעיני חלק מהתושבים: חורשת עצים שהוקמה למען מתנדבים.

יו"ר ועדי השכונות ופעילי ציבור ברחובות, עמוס חלפון, אמר הבוקר (ה') לעיתון 'מעריב' כי הוא אינו מבין את ההחלטות שמתקבלות לאחרונה על ידי ראש העיר. "הוא עלול לגרום לקרע בין חילוניים לדתיים בעירנו", אמר חלפון והוסיף: "כולי תקווה שמלול ונבחרי הציבור מהמגזר הדתי יתעשתו ויבינו שיש בעיר הזאת אחוז גבוה של חילונים שלא יוכלו להשלים עם החלטות כדוגמת זו".

מסתבר, כי ההצעה עברה באופן דמוקרטי כאשר כל חברי מועצת העיר, מלבד אחד, תמכו בהצעה.

חבר מועצת העיר אמיר ירון, היחיד שהתנגד להצעה, טוען כי יש לקיים דיון מחודש עם התושבים. לדבריו, "העובדה שכופים בית כנסת בשכונות חילוניות מחייב דיון מעמיק".

לשמע הטענות, התמקדו בלשכת ראש העירייה ברחובות בשימוש שעושים גורמים חילוניים בעיר בניסיון 'להשחיר' את שמו של מלול: "הבקשה להקצאת קרקע לבית כנסת הוגשה לוועדה לפני שנתיים, טרם כהונת ראש העיר. בכל מקרה, עמותות רשאיות להגיש בקשות להקצאות קרקע ואילו ראש העיר פועל להקמת מבנים עירוניים שאינם מצריכים הקצאות קרקע".

בהתייחס לשטח הספציפי, אמרו בלשכה: "מדובר בשטח שייעודו בתב"ע לבנייה ציבורית. החורשה ניטעה באופן זמני בעבר במטרה למנוע השלכת פסולת בניין וזוהמה בשטחים הציבוריים השוממים. הצמחים יועתקו למקום קבע".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}