כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

נצחון לקליין במאבקו למניעת הסגרתו מרוסיה לקולומביה

בית המשפט האירופאי לזכויות אדם דחה בקשת רוסיה לערער על ההחלטה שלא להסגיר סא"ל (מיל.) יאיר קליין לקולומביה • עו"ד מרדכי ציבין: "אני בטוח שהרוסים יכבדו ההחלטה"

רוסיה מכבדת הסכמים בינלאומיים. עו"ד מרדכי ציבין
רוסיה מכבדת הסכמים בינלאומיים. עו"ד מרדכי ציבין

בית המשפט האירופאי לזכויות אדם בשטרסבורג פירסם את החלטתו לדחות את בקשת רוסיה לערער על פסק הדין של בית המשפט, שהורה לרוסיה שלא להסגיר את סא"ל (מיל.) יאיר קליין לקולומביה. בכך הפך פסק הדין לסופי.

הצלחה זו היא עוד שלב במאבק המשפטי הקשה של יאיר קליין, למרות שגורמים רשמיים בישראל, אשר היה ביכולתם לסייע, לא סייעו וייתכן כי בשל כך נמשך מעצרו זה כשלוש שנים. קליין נעצר ברוסיה באוגוסט 2007, לפי בקשת הסגרה של קולומביה.

למעשה היה זה מאבק על חייו של יאיר קליין. עם זאת הפרשה עדיין לא הסתיימה, שכן הרוסים עדיין צריכים לאשר כי יכבדו את פסק הדין - וישלחו את קליין לישראל.

עורך דינו של קליין, מרדכי ציבין, המטפל בפרשה בהתנדבות, אומר: "מניסיון רב שיש לי בעבודה מקצועית ברוסיה, אני בטוח שהרוסים יכבדו את החלטת בית המשפט בשטרסבורג וישחררו את קליין.

"רוסיה מכבדת הסכמים בינלאומיים ומקפידה על זכויות אדם, גם ביחס לאסירים. מצב זכויות האדם בבתי הסוהר ברוסיה טוב יותר מהמצב במערב ובארה"ב. מנסיוני, תופעת האנטישמיות בקרב הגופים הממלכתיים אינה נדירה בבתי הסוהר, בארה"ב ובאירופה, ואי אפשר להתעלם מקיומה בצורה כזו או אחרת גם בהליכים משפטיים. התופעות הללו לא קיימות ברוסיה. אנטישמיות ממלכתית לא קיימת, להיפך: המערכת הרשמית נוהגת בי באהדה כיהודי וכישראלי, ולפנים משורת הדין.

"הנשמה הרוסית אינה רק מוטיב בספרות הרוסית, היא באה לביטוי גם בכל הקשור לזכויות אדם. טוב שקליין עצור ברוסיה ולא במדינה אחרת החברה בפרלמנט האירופאי. כאשר הוא אצל הרוסים אין לי חשש שפסק הדין לא יכובד", אמר ציבין.

ציבין מוסיף כי לצערו, במהלך תקופה של למעלה משלוש שנים, בה הוא מטפל בתיק, הוא ביקש סיוע אינפורמטיבי מארגונים יהודיים המציגים עצמם כמסייעים לישראל, אך הם סרבו לסייע אא"כ ישלם קליין עבור השירות, שעה שמדובר בסיוע שלא היה כרוך בעלויות. לעומת זאת היו גילויים מרגשים של אחרים אשר סייעו בהתנדבות.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}