כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

שלוש רציחות ב'ידיעות' ואחת ב'הארץ'

'ידיעות' ממשיך בציד מכשפות, ומפרסם - בעקבות חשיפת 'בחדרי חרדים' - פרומו לרצח המתוכנן של הרב מוטי אלון ביום ו' • וגם: שחר אילן שולח את החרדים למוות כמעט בטוח

שלוש רציחות ב'ידיעות' ואחת ב'הארץ'
יוסי פורמנסקי



'פרשת העקידה' של 'ידיעות אחרונות'

עוד לפני שבע בבוקר, מצא לנכון יעקב אחימאיר, המגיש התורן של יומן הבוקר ברשת ב' להסית ולציין כי בעיתונים החרדיים אין היום, יום השנה לרצח רבין, כל איזכור לרצח.

נכון. ובעיתונות האחרת, וכבר כתבנו אתמול, לא היתה גם היום שום התייחסות לתפילות שנשאו רבבות היהודים על קבר רחל אמנו. כנראה מתוך שיקול 'אחריות' כדי שלא להתגרות בפלשתינים.

בחרדים מותר.

הוא שחזו מנהיגינו שיווצרו כאן, מהר מאד, שתי מדינות לשני עמים - מדינת היהודים ששופכים לבם בתפילה על קברי אבות ואמהות ומדינת אלה המסתפקים בהצהרה כי הם יהודים ו...דמוקרטים.

'ידיעות אחרונות' סיפק היום ביותר את תאוותו של אותו יעקב אחימאיר לראות דם על הבוקר בעתונים המגיעים לדסק החדשות של 'קול ישראל' ואין זה משנה אם זה רצח טרי או שהדם כבר יבש ומדללים אותו בכל פעם מחדש.

שלושה מקרי רצח ממלאים היום כמעט את כל עמוד השער של 'ידיעות'. למעלה, בקטן יחסית לדעתנו - רצח רבין. 80 אחוז השיבו ל'סקר' של מינה צמח, ששמה דוקא מזכיר את ראש הממשלה שרון יותר מאשר את רבין, כי הרוצח צריך לשבת בכלא כל חייו. "הרוצח"- סתם, ושימו לב שהעיתון שומר על 'נייטרליות' בתעלומה שיצרו ה'קונספרציות': מיהו הרוצח?

אתמול, כזכור, השיבו חיילים לכתבי העיתון כי גם השב"כ, המוסד ואבישי רביב, הם ברשימת ה'רוצחים'. לא העיתון שמצא לנכון לפרסם את זה ישבור להם כבר היום את ה'מילה'. עדיף שגופי הבטחון שהואשמו על ידם ישברו להם את העצמות.

בתחתית עמוד השער מתפרסם מקרה הרצח השני של היום, זה שאירע שוב בלוד - "עיר החיסולים: אם ל-5 ילדים נרצחה ברחוב".

אבל רוב רובו של עמוד השער, מוקדש בהנאה, על רקע אדום - דם עם איים מאד צהובים ל...

רצח הרב מוטי אלון.

אתמול חשפנו כאן כי במוסף '7 ימים' של 'ידיעות אחרונות' תופיע כתבה של שוש מולא שתשחט את הרב אלון ותבצע בו וידוא רצח. מישהו במערכת נבהל כנראה מדליפת הדם החוצה, והחליט לעשות 'פרומו', כבר היום, ל'פרשת העקידה' נוסח 'ידיעות אחרונות'.

גם כאן, הופעלה שיטת ההטעיה, ממש כפי שהשטן הפעיל אותה בפרשת העקידה המקורית. "העדויות נגד הרב מוטי אלון נחשפות" - נכתב בעמוד הראשון, כאילו מדובר כאן במידע חדש שעוד לא נחשף ולא במישהו ששב אל קיאו, וכאילו אינו מגיע מאותו מקור מבחיל שממנו הגיע עד עתה.

אם אתמול עוד הותרנו שמץ של סיכוי לתקווה שהפעם ה'רוצח' הפעם לא בא מתוך 'פורום תקנה' הרי שכבר בשורה הראשונה של הידיעה הוא הסגיר את עצמו ואת שולחיו. "מובכים וכואבים הם התיישבו מול חברי פורום 'תקנה' וסיפרו על הגיהנום שעברו בחדרו של הרב מוטי אלון"- מתארת מולא את מקום התהוות העדויות המתיימרות להחשף לראשונה.

גיהנום?

גורלנו, כמי שידעו ראשונים על הרצח שעומד להתבצע, בודאי לא יהיה כגורלה של מרגלית הר-שפי. אנחנו הרי דיווחנו אתמול את כל מה שידענו, ואיש לא יוכל להאשים אותנו בחוסר מעשה שאיפשר היום להוציא אותו אל הפועל. אבל אין לנו ספק שאלה שעשו זאת, שבודאי לא יושלכו לתאו של יגאל עמיר, כפי שראוי היה לעשות, לא ינוכו.

כיהודים מאמינים, אין לנו כל ספק כי לאחר משפט אמת, הם ימצאו עצמם ב'גהינום' אמיתי , לא זה שהם מזהים אותו בלשכותיו של הרב אלון, ליד כל הרוצחים האחרים שנזכרו היום בעמודו הראשון של 'ידיעות אחרונות' ה - זה שרצח את רבין, אלה שרוצחים בלוד, ואלה שרצחו את הרב מוטי אלון ועתה מוודאים רצח.

אין לדברים שחר

מה הקשר בין הפשע המשתולל ברחובות העיר לוד ובין הדיון הדחוף שאמורים חברי הכנסת של 'יהדות התורה' לקיים ביום שני הקרוב עם ראש הממשלה נתניהו ועוזריו, בנושא הדיור לציבור החרדי?

"גם בלוד לא קיימו שום הבטחה, כולל זו שניתנה רק לפני שבועיים, בעת ביקורו של ראש הממשלה בעיר, להציף אותה בשוטרים לוכדי עבריינים קשים"...

בהחלט נכון, התשובה מזכה אתכם בציון 8 מתוך 10. אבל יש משהו הרבה יותר מדויק.

שחר אילן (מכירים?), לשעבר כתב 'הארץ' לענייני חרדים, שלאחר הצמצומים בעיתון מקבל את משכורתו כ"סמנכ"ל מחקר והסברה של עמותת חדו"ש לחופש דת ושוויון", גוף שמאחוריו עומדים הרפורמים וארגונים נוספים 'אוהבי חרדים', שומר אמונים לבור שירק מתוכה, כותב את התשובה הנכונה ב'הארץ' וגורף את מלוא הנקודות.

במאמר תחת הכותרת המשעממת, לכאורה, "מלכודת עוני בגליל" הוא הופך עצמו למי שדואג לפתרון "מחדלי הממשלה בדיור לחרדים", ומנמק מדוע חשוב לפתור אותה, והיכן נמצא הפתרון האמיתי. "הדבר גורם לכניסת חרדים לשכונות ולערים חילוניות, למאבקים קשים ולהחרפה ביחסים הרגישים ממילא בין המגזרים".

עם התובנה הבאה שלו יכולנו גם אנחנו ללחיות. שחר אילן:"בכשלון הזה אשמות, בראש ובראשונה, המפלגות החרדיות, שהיו חברות כמעט בכל הממשלות בעשורים האחרונים, אבל עשו מעט מאד לפתרון הבעיות".

מה שנכון נכון.

אבל אם לא פלישה לשכונות ולערים חילוניים מהו הפתרון? אל תחשדו בו שהוא מעוניין ל'טרנספר' אותנו למדבר. ממש לא. אפילו את האפשרות זו הוא אינו מפרגן לנו: "לכאורה" - הוא כותב - "אין פסול ברעיון שחרדים רבים יעברו לגור בגליל ובנגב. אבל רק לכאורה. ההנחה שאפשר לשלוח את החרדים לפריפריה, מבוססת על הרעיון שהגבר החרדי צריך רק ספר גמרא והוא יכול ללמוד בכולל ולהסתדר.

זוהי הסיבה שהעיר ביתר עילית, מדרום לירושלים נבנתה כמעט ללא מקורות תעסוקה. אלא שאחד היעדים המרכזיים של כלכלת ישראל הוא הוצאת החרדים, גברים ונשים, לעבודה. הרעיון לשלוח את החרדים לגור באיזורים מרוחקים ממרכזי תעסוקה, הוא לכן ירייה ברגל לכלכלה".

ב'דאגתו' כי רבה לחרדים ולעתיד המדינה, פוסל שחר אילן לחלוטין את רעיון ההתיישבות בנצרת ומייתר את כתבתו של מוטי רובינשטיין, הרכש החדש של 'בקהילה', שהרחיק עד לשם כדי לספר לנו על הצעות הדיור המזומנות בעיר לציבור החרדי. , גם את טבריה, צפת וכסיף, פוסל ה'מומחה' הגדול שחר אילן, על הסף.

ערים חילוניות לא, נצרת לא, טבריה לא, צפת לא, כסיף לא, חריש בקושי רב, אז איפה עוד משאיר לנו שחר אילן סיכוי לגור מעבר לערים החרדיות?

"השכונה החדשה שהחרדים מתכננים בלוד, מוקפת באפשרויות תעסוקה והיא הדבר הנכון" - חורץ שחר אילן.

רק שנתניהו לא יתקל בהצעה הזו לפני הפגישה עם אנשי 'יהדות התורה'. הוא עוד עלול לאמץ אותה וגם לטעון ש'הדביזיות' שהוא והשר הארונוביץ הבטיחו להביא ללוד- עיר הפשע הן של...חרדים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}