כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

אמא, נחזור שנה הבאה • ההילולא בעיני המארגנים

בעוד עובדי הנקיון מנסים להשתלט על הלכלוך שהשאירו אחריהם 100,000 איש בקבר רחל, הושיב אתר 'בחדרי חרדים' את מארגני ההילולא לשיחה מיוחדת • פרויקט מיוחד

אמא, נחזור שנה הבאה • ההילולא בעיני המארגנים
יעקב נחומי



קרוב ל-100 אלף איש פקדו את קבר רחל אמנו ביממה האחרונה, י"א חשוון, יום פטירתה. הם הגיעו מכל רחבי הארץ, באוטובוסים עמוסים - ומתחם הקבר היה צר מהכיל את המתפללים.

צוות אתר 'בחדרי חרדים' שהה בכל שעות היממה במתחם הקבר, ומגיש סיכום מיוחד, יחד עם אנשים המרכזים שפעלו מסביב לשעון לטובת הבאים.

עוד בנושא - גלריות, קטעי וידאו ודיווחים:
"אמא, תתפללי עלינו", התחננו עשרות האלפים • תמונות מלאות הוד
וְשָׁבוּ בָנִים לְאִמָם • לילה ארוך בבית לחם, על אם הדרך
"אזור הציון נחסם. פשוט קריסה טוטאלית" • וידאו חם
"איך נשיר" • בוכים לאמא על הגלות • וידאו
"אמא, התגעגעתי אלייך" • הגר"ע בקבר רחל • בלעדי
בין בית לחם להר הרצל ובין רשעות לדאגה

יוסי שווינגר עם מנכצילום: יוסי שווינגר עם מנכ
יוסי שווינגר עם מנכ''ל משרד התיירות


שוינגר: "אני מתוסכל מהתקלה"

יוסף שוינגר, מנכ"ל מקומות הקדושים, מגולל בראיון ל'בחדרי חרדים' את השעות בקבר רחל:

"בגדול, היממה הזאת עברה בהצלחה, למעט מה שאירע אתמול בלילה, שהאתר נסגר בהוראת המשטרה, בגלל הכמות הגדולה של המתפללים.

"המשטרה טענה כי האתר לא היה יכול להכיל כמות כה גדולה של אנשים. חשוב להדגיש, כי אין לזה כל קשר להיערכות המוקדמת, אליה התכוננו כבר שבועות מספר קודם.

"אני מרגיש מתוסכל מאותה תקלה. השעתיים האלו השפיעו על כל השעות שלאחר מכן. אנשים התקשו להגיע אל הקבר ולעזוב אותו במהרה, כמו שהיה צריך להיות.

"היום, לדוגמא, עברנו את כל המכשולים ללא תקלות, למרות שהיה זה יום שרבי. צלחנו את האירוע ללא תקלות ברוך ה'".

• נתקלת בסיפורים מרגשים בעת השהות בקבר?

"ישנם הרבה סיפורים. ניגש אליי יהודי מניו-יורק, שסיפר לי שהוא קיבל מבית אבא לבוא כל שנה לקבר רחל, ביום פטירתה, וכך הוא נוהג שנים רבות, למרות מצבו הכלכלי שהתערער לאחרונה. בנוסף, בצורה מיוחדת וחד פעמית הכנסנו לכאן קבוצה גדולה של תלמידי כיתה ו' מיישובי רמת הגולן שאחר כך הודו לנו מקרב לב על הכול ועל השמחה שגרמנו להם".

טיפלו ב-170 קריאות, מתנדבי איחוד הצלהצילום: טיפלו ב-170 קריאות, מתנדבי איחוד הצלה
טיפלו ב-170 קריאות, מתנדבי איחוד הצלה


'איחוד הצלה': "מד"א לא ראויים לתגובה"

ארגון 'איחוד הצלה', יחד עם עשרות מתנדבים, נתן השנה מענה לאלפים שפקדו את הקבר.

מנכ"ל הארגון, זאבי קשש, מספר בשיחה עם 'בחדרי חרדים' על ההאנשים שקיבלו סיוע ממתנדבי הארגון, על המלחמה עם מד"א ועל ההירתמות של השר יעקב ליצמן בעניין.

"'איחוד הצלה' הוכיח יכולות גדולות לעמוד באתגרים גדולים. נערכנו ליממה הזאת מבעוד מועד עם כוחות מתוגברים, ציוד רפואי, אמבולנסים, אופנועים והצלחנו לעמוד במשימה.

"סך הכל טיפלנו בקרוב ל-170 איש שמתוכם פונו 9 לבתי החולים, חלקם על ידי ניידת של טיפול נמרץ. כל השאר טופלו במקום ושוחררו לאחר מכן לביתם. כל מי שהיה לו ספק לגביי יכולותיו של 'איחוד הצלה' - נוכח היום לדעת, מעל ומעבר, כי הוא טועה".

• מה דעתך על המלחמה של מד"א?

"אני רק יכול לומר שפנו אלינו מ'המקומות הקדושים', וביקשו שנראה אם אנחנו יכולים לעמוד במשימה שכזו. נענו לבקשה, ועשינו זאת בהתנדבות מלאה. מד"א ראה את זה בצורה לא יפה, וחבל. צריך להתרגל שיש ארגונים נוספים שיודעים לעשות את העבודה.

"מד"א ניסו דרך כל מיני גופים כמו המשטרה להזיז אותנו מהמשבצת הזאת, אבל גם ח"כ אורי מקלב וגם סגן השר יעקב ליצמן נרתמו לעניין, ודאגו שאנחנו נפעל במקום, כפי שהוסכם".

• מה דעתך על ההודעה שהוציא מד"א במהלך היום לפיה הם מחרימים את הארגון שלכם, ואוסרים על המתנדבים ללבוש אפודים של איחוד הצלה?

"לא ראוי לתגובה. אי אפשר להעניש את האזרחים בגלל אינטרסים של מד"א. בכל מקרה סגן השר יעקב ליצמן כבר נכנס לעובי הקורה והוא הבטיח כי הוא יסדר את העניין".

חלק קטן מעשרות סירי הקוגל המהביליםצילום: חלק קטן מעשרות סירי הקוגל המהבילים
חלק קטן מעשרות סירי הקוגל המהבילים


מוסדות 'קבר רחל': "עשרות סירי קוגל וצ'ולנט"

מוסדות 'קבר רחל', בראשם עומד הרב משה מנחם קלוגר, אחראים כבר מספר רב של שנים לאוכל ולשתייה המוחלקים חינם לעשרות אלפי המתפללים שמגיעים למתחם.

בשיחה עם מנהל ההילולא מזה השנה העשירית, הרב ברוך ברנדווין, הוא מספר על כמויות האוכל האדירות שהתגלגלו במתחם הקבר ובאוהל הכנסת האורחים ביממה האחרונה.

"מדובר על חלוקה של 1700 ארגזי שתייה, 600 חתיכות קוגל, 20 סירים של פתיתים ושל צ'ולנט, כמויות אדירות של פריכיות אורז, 1000 קילו של סלטים, עוגות ועוגיות בכמות אדירה ועוד דברים רבים.

"היה כל כך מכובד ומסודר, שמרו לכל אורך היממה על הניקיון, היה צוות ענק שדאג לניקיון וניקה את כל האזור, כדי שזה יהיה באופן מכובד ואנשים לא יצטרכו לאכול בצורה לא אנושית.

"זה הזמן להודות לכל החברות הגדולות שתרמו את כל האוכל וסייעו לנו".

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}