כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

נחשף: המודיעין הפקיסטני סייע לפיגוע בבית חב"ד

העיתון "גרדיאן" הלונדוני חושף כי המודיעין הפקיסטני היה מעורב בתכנון הפיגועים במומבאיי, בכללם נגד בית חב"ד, על סמך דו"ח מיוחד שכתבו גורמים מארה"ב שחקרו את הפרשה

בית חב"ד במומביי לאחר הפיגוע. צילום: מאיר אלפסי, שטורעם
בית חב"ד במומביי לאחר הפיגוע. צילום: מאיר אלפסי, שטורעם

העיתון "גרדיאן" הלונדוני חושף כי המודיעין הפקיסטני היה מעורב בתכנון הפיגועים במומבאיי, בכללם נגד בית חב"ד, לפני שנתיים, זאת על סמך דו"ח מיוחד שכתבו גורמים מארה"ב שחקרו את הפרשה.

הדו"ח משתרע על פני יותר ממאה עמודים ומתבסס בין היתר על עדותו של דיוויד הדלי, אזרח ארה"ב ממוצא פקיסטני שנעצר בשנהש עברה בחשד שתכנן את הפיגוע והיה ממוציאיו לפועל.

הדלי הוא זה שבחר את יעדי הפיגוע ובהם בית חב"ד. הוא סיפר כי המודיעין הפקסיטני אף מימן כמה מפעולות ההכנה שקדמו לפיגועים.

השבוע פורסם כי רעייתו של הדלי, שיגרה אזהרה לבולשת הפדרלית מפני כוונותיו של בעלה, מספר שנים לפני המתקפה. האשה סיפרה כי הוא עבר אימונים מיוחדים אצל ארגון טרור פקיסטני, וכי הוא נמצא בקשר עם גורמים קיצונים.

על פי הדיווח, בעקבות מריבה שהתרחשה אצל בני הזוג באוגוסט 2005, היא טלפנה לקו-חם המשמש לדיווחים על חשודים בטרור. בעקבות השיחה, יצרו עמה קשר נציגים מהבולשת וראיינו אותה מספר פעמים.

בשיחה נאמר לסוכנים כי בעלה עבר אימונים מתקדמים במחנה של הארגון בפקיסטן ועל רכישה של משקפיים מיוחדים לראיית לילה.

עם זאת, למרות ההתרעה לא הושם מעקב על הדלי והוא המשיך לנוע בחופשיות. כך, במהלך שנת 2006 טס לפקיסטן, הודו, דובאי ואירופה בכדי לאסוף מידע אשר סייע בתכנון מתקפת הטרור הגדולה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}