כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

התקציב הדו-שנתי הוצג • ואלה דרישות החרדים

ש"ס ויהדות התורה מתאחדות בדרישות התקציב: סיוע לזוגות צעירים ברכישת דירה, הבטחת הכנסה לאברכים וכסף לישיבות • המחיר: למעלה מ-4 מיליארד שח • ומי מאיים לפרוש מהקואליציה?

איום או הצהרת כוונות? גפני עם נתניהו
איום או הצהרת כוונות? גפני עם נתניהו



במסיבת עיתונאים מיוחדת שנערכה על ידי צמרת משרד האוצר, ובהם השר יובל שטייניץ, סגנו איציק כהן, מנכ"ל המשרד חיים שני והממונה על התקציבים אודי ניסן, הוצג התקציב הדו-שנתי לשנים 2011-2012.

ביום שלישי הבא תתקיים ההצבעה בקריאה הראשונה, ובסוף דצמבר קריאה שנייה ושלישית.

חברי כנסת רבים לא איחרו להגיב אחר הצגת התקציב.

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני אמר היום בכנסת באירוע לציון יום העוני הבינלאומי: "בשנים האחרונות הפכנו להיות חברה העוסקת בייצור כסף ומסייעת באופן מאסיבי לאנשים שמשתכרים גם כך שכר מאד גבוה. הפער הולך וגדל מול העובדים העניים. חוסר החשיבה בנושא זה גובר מדי שנה ובא לידי ביטוי גם במדיניות הממשלה".

עוד הוסיף גפני: "שוב רואים את הסיוע לעשירים והקיצוץ לעניים. אני רואה במאבק של פערי העוני ובפערי המעמדות פצצה חברתית מתקתקת".

גפני ציין במהלך נאומו, כי ועדת הכספים הקימה ועדת משנה לעניין העוני שבראשה הפקיד את ח"כ אמנון כהן, חבר סיעת ש"ס.

ח"כ אורי אורבך אמר במהלך הדיון כי הציבור והשלטון חייבים לדעת גם את מצבם של העניים במדינת ישראל ולא רק את העשירים. "כשאחזור לתקשורת, אזום מוסף 'מאה העניים בישראל', שכולנו נראה בעיניים את הפנים האמיתיות מאחורי העוני במדינה. כך אולי יבינו מקבלי ההחלטות שחייבים לטפל בכך כי העוני הוא עמוק בחברה".

יפרשו מהקואליציה?

הבוקר (ב') גם הוצגו דרישותיהן של הסיעות החרדיות בכנסת לקראת התקציב הדו שנתי. הסכום הכולל מסתכם ב-4.27 מיליארד שקל. הסיעות מתנות את הצבעתן בתקציב תמורת התקציב שהוצע על שולחן האוצר.

בתוך התקציב הגדול של הסיעות, הן מבקשות להגדיל את הסיוע לזוגות צעירים ברכישת דירה (העלות - 2 מיליארד שקל) ובחקיקת חוק עוקף בג"ץ המחזיר את קצבאות הבטחת הכנסה לאברכים (העלות - 270 מיליון שקל). כמו כן דורשות הסיעות תקציב של 2 מיליארד שקל לישיבות.

ח"כ גפני וח"כ מנחם אליעזר מוזס נשמעו נחרצים והודיעו כי באם האוצר והממשלה לא יעזרו לפתור את מצוקת הדיור בציבור החרדי ובפרט לזוגות צעירים הם ייפרשו מהקואליציה.

בנוסף, שר הפנים ויו"ר ש"ס, אלי ישי, נפגש בשבוע שעבר עם ראש הממשלה נתניהו והודיע לו כי ש"ס לא תתמוך בעד התקציב אם לא יועבר בממשלה ובכנסת חוק עוקף בג"ץ שיכשיר את קצבת הבטחת ההכנסה לאברכים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}