כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

איך הכשילו בכנסת את הדוברים החרדים?

במכרז של דוברי ועדות בכנסת התמודדו 10 אישי תקשורת חרדים, אולם למרבה ההפתעה, כולם (למעט אחד) נכשלו במכרז • העוזרים הפרלמנטריים - וגם הח"כים - כועסים

מה הקשר בין הנדסה לדוברות? ירח טוקר, דוברו של ח"כ משה גפני
מה הקשר בין הנדסה לדוברות? ירח טוקר, דוברו של ח"כ משה גפני

חרדים? לא בכנסת: מכרז של דוברי ועדות בכנסת הסתיים לאחרונה, אך תוצאותיו לא בישרו טוב למגזר החרדי. אם בצאת המכרז לדרך, הבטיחו בהנהלת הכנסת להקל בתנאי המכרז, כדי שגם חרדים ללא תואר אקדמאי, יוכלו להתמודד, מסתבר שהייתה זו רק הצהרה.

במכרז עצמו התמודדו כעשרה אישי תקשורת ודוברים חרדיים, כולם מקצועניים וחלקם בעלי ניסיון של עשרות שנים בתחום התקשורת, אולם כולם, למרבה ההפתעה (או שלא), נכשלו במכרז.

הסיבה? מבחנים פסיכומטרים שהונחתו על המתמודדים, ללא התרעה מוקדמת, כך שחרדי ממוצע שלמד בישיבה גבוהה לא יוכל להצליח במכרז. ואכן, מלבד חרדי אחד בעל הכשרה מקצועית מתקדמת, כל החרדים נכשלו.

"מה הקשר בין הנדסה, אנגלית וחשבון לדברור וועדה בכנסת? לכנסת ישראל פתרונים", אומר אחד הנבחנים.

הדוברים החדשים שנבחרו ידבררו את עבודת הכנסת ואת הוועדות. גם את הוועדות של הח"כים החרדיים, גפני ומקלב, ידברר מעתה הדובר אייל קציר, דתי-לאומי, שזכה במכרז.

אבל אם יש מי שדאג אולי ירח טוקר, דוברו של ח"כ משה גפני, לא ימשיך במלאכתו, כפי שעשה בשנתיים האחרונות, הוא יכול להירגע. טוקר ימשיך בדברור יו"ר הוועדה הנחשקת ביותר בכנסת, ועדת הכספים.

החרדי היחיד שהצליח לעבור את מסננת המכרז היה שמעון מלכה, לשעבר דובר 'ביקור חולים', שברשותו תואר אקדמי, שסלל לו את הדרך לקבלת המשרה המיוחלת.

אגב, הדוברים החדשים יזכו בתנאים מפנקים ביותר: משכורת של פי אחת וחצי ממשכורתו של עוזר פרלמנטרי, מזדה 3 ועוד.

בשיחה עם מספר עוזרים פרלמנטריים הם מספרים על התארגנות המתרקמת והולכת, כדי למחות על תנאי שכרם ועל האפליה המתוארת. גם ח"כים, ראשי ועדות שונים, כועסים מאוד. אתם כבר יכולים לצפות לכינוסה של אחת מוועדות הכנסת בקרוב, כדי לדון בנושא.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}