כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

מחתונה לנזיפה: תלונה נגד הרבצ"ר • חשיפה

רשעות במיטבה: במשרדו של הרמטכ"ל התקבלה תלונה נגד הרבצ"ר רפי פרץ: מדוע הרב השתתף בחתונת בנו של הרב מוטי אלון • "הוא לא הפנים שהוא אמור להוות דוגמה לחיילים"

חתונת בנו של הרב אלון. צילום: יוסי פורמנסקי, בחדרי חרדים
חתונת בנו של הרב אלון. צילום: יוסי פורמנסקי, בחדרי חרדים



ללשכת הרמטכ"ל רא"ל גבי אשכנזי הגיעה בימים אלה קובלנה חמורה נגד הרב הראשי לצה"ל, תא"ל הרב רפי פרץ, שמצא לנכון להשתתף בחתונת בנו של הרב מוטי אלון. מגיש התלונה י.ש. (השם המלא שמור במערכת) מתאר בפנייתו מסכת ארוכה של נסיונות שעשה כדי להבין את פשר ההתקרבות, הבלתי סבירה בעיניו, בין הרב פרץ והרב אלון, ומתן תמיכה פומבית מצדו של הרבצ"ר להרב אלון גם לאחר התפרצותה של הפרשה בעניינו.

לטענתו, כל נסיונותיו נדחו, וראש לשכתו של הרבצ"ר אף סירב לשוחח עמו ישירות בנושא. "הובהר לי - כותב י.ש. בקבילתו - כי הוא עשה זאת כחבר ולא כמתן הכשר, והכל טרם היותו רבצ"ר"

בעקבות השתתפותו של הרב הצבאי בחתונת בנו של הרב מוטי אלון התברר לו, לדבריו, כי ההסבר שהדברים השתנו מאז נכנס הרב פרץ לתפקידו כרבצ"ר, היה רק תירוץ "כדי לנפנף אותי" - כלשונו. הוא טוען שבעקבות הגיבוי שנותן הרבצ"ר להרב מוטי אלון, הוא יתקשה לסמוך עליו, כרב ראשי לצה"ל, בעת שירותו במילואים.

" קשה לי, כחייל מילואים פעיל, לתאר שזה האדם שצריך לכוון את ערכי צה"ל לתת דוגמא אישית לאלפי חיילים ואף יותר מזה, איני בטוח שמותר לסמוך על דעתו של אדם שכזה - שאינו מבדיל בין ערך לערך. אולי חבר שלו גם מוכר לצה"ל אוכל לא כשר. אם זה חבר שלו הוא עוד עלול להכשיר אותו" - הוא טוען.

בהמשך תלונתו לרמטכ"ל מזכיר י.ש. את העובדה שהרב הצבאי הראשי, מצא לנכון להשתתף עוד בשיעור הראשון של מוטי אלון שנערך בישוב מגדל לאחר התפוצצות הפרשייה.

השיעור הוקרן בשידור חי באמצעי תקשורת שונים ובעקבות השתתפותו של הרב פרץ שמע המתלונן, לדבריו, מרבנים ותלמידים כי הם קיבלו אישור להשתתף בשעורים גם להבא מעצם השתתפותו של הרב רפי פרץ. "אם העבירות יחזרו על עצמם מכאן והלאה הכל יהיה על כתיפיו של הרבצ"ר" - קובע המתלונן.

י.ש. מציין עוד במכתבו לרמטכ"ל כי עשרות רבנים מהציונות הדתית יצאו נגד הרב מוטי אלון , ומכולם הוא מזכיר את שמו של הרב שרלו כמי שהעיד בתקשורת כי הרב מוטי אלון הודה בפניהם במעשים המיוחסים לו. "מוטי אלון מעולם לא הכחיש את הדברים המיוחסים לו, לא ביקש סליחה על המעשים שעשה...המשטרה מצאה חשדות ... והדבר עומד כעת אצל הפרקליטות" - הוא מדגיש.

בהשתתפותו של הרבצ"ר בחתונת בנו של הרב מוטי אלון רואה המתלונן הבעת דעה מופגנת כי הוא אינו מאמין לרבני הציונות הדתית ולרב שרלו וחושב שהם משקרים. ובנוסף: "הרבצ"ר חושב שרצוי שמוטי אלון יחזור לכהן כרב ומחנך ואין לו שום אמפטיה לנפגעים".

בסיומה של הקובלנה דורש י. ש. מהרמטכ"ל להעמיד את הרבצ"ר על מקומו - שיבין שהוא מהווה דוגמא אישית. "אם הוא אינו יכול לוותר על חברים בשביל החינוך והערכים של צה"ל מוטב שיחזיר את דרגותיו ויפנה לביתו".

כדי להמחיש את חומרת המעשים עליהם מצא לנכון להתלונן נגד הרב פרץ מסיים י.ש. את קבילתו בשאלה קשה: "האם היה ראוי שאתה כרמטכ"ל תלך לבקר את המאבטח שלך שנעצר, אפילו בזמן שהדבר היה גדר חשד בלבד? איזה מסר כמפקד, היית מוסר בצעד שכזה לחיילי צה"ל - והאם היית יכול לטעון שערך הרעות גובר על הצורך שלך לחנך ולהוות דוגמא לכלל חיילי צה"ל ולעם כולו"?

לשכת הרמטכ"ל עדיין לא התייחסה לתלונה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}