כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

השחיתות ביד בנימין: מימון למעצר בית

מנכ"ל משרד הפנים, גבי מימון, שנעצר בחשד לעבירות מרמה במסגרת פרשת הטיית המכרזים ביישוב יד בנימין, שוחרר למעצר בית של שלושה ימים • אישי ציבור נוספים נעצרו

מעצר בית. גבי מימון. צילום: לדעת.נט
מעצר בית. גבי מימון. צילום: לדעת.נט

מנכ"ל משרד הפנים, גבי מימון, שנעצר אמש (ב) בחשד לעבירות מרמה במסגרת פרשת הטיית המכרזים ביישוב יד בנימין, שוחרר למעצר בית של שלושה ימים. כך החליט הבוקר (ג) בית המשפט השלום בתל-אביב.

במקביל, היחידה הכלכלית של המשטרה החוקרת את פרשת השחיתות, עיכבה לחקירה בימים האחרונים אישי ציבור נוספים, ביניהם גם את ראש מועצת נחל שורק, אלי אסקוזידו, החשוד אף הוא בעבירות דומות בפרשה.

לפי החשדות שהוצגו הבוקר בבית המשפט עולה, כי מימון, מקורבו ומנכ"ל משרדו של יו"ר ש"ס, אלי ישי, התעקש לקבל קרקע במיזם הבנייה ביישוב, והיטה לצורך כך את המכרז, למרות, שהוא היה אמור לשמש את מפוני גוש קטיף.

בלב הפרשה עומדים חמישה מגרשים ביישוב יד בנימין. על פי החשד, מימון פעל בדרכי מרמה כדי לזכות בשניים מהמגרשים, "תוך זיוף מסמכים".

אחת מאנשי הקש הייתה לפי החשד שושנה פרידמן, ששוחררה אתמול למעצר בית בן חמישה ימים. מעצר בנה של פרידמן, משה צבי פרידמן, החשוד גם הוא בפרשה, הוארך הבוקר עד השעה 20:00 בערב, אז ככל הנראה יישלח למעצר בית. מיוחסות לו עבירות של מרמה והלבנת הון.

עד כה חקרה המשטרה 18 חשודים בפרשה, ועצרה כמה מהם, בניהם גם את איש העסקים והיזם, עופר גואטה, החשוד כי פעל אף הוא בשיטה דומה לזאת של מימון.

בתוך כך, פרסם שר הפנים ויו"ר ש"ס, אלי ישי, הודעה בה התייחס לחשדות כלפי מנכ"ל משרדו ויד ימינו: "כמו כל חבריו, גם אני הופתעתי מהידיעות בדבר החשדות נגד מנכ"ל משרדי, שפורסמו בתקשורת. אני מחזק אותו ברגע קשה זה. מימון ידוע במקצועיותו ובניסיונו הרב בתחומי המשרד. אנו מתפללים שהאמת תצא לאור ומחזקים את ידיו ברגע קשה זה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}