כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

"אזור הציון נחסם. פשוט קריסה טוטאלית" • וידאו חם

הרבבות שהגיעו לקבר רחל, ונתקלו בהתארגנות משטרתית כושלת, פרצו מחסומים וצעדו רגלית • רכבו של הגרש"מ עמאר עמד שעה ארוכה ללא יכולת לנוע • נחומי תיעד

"אזור הציון נחסם. פשוט קריסה טוטאלית" • וידאו חם
יעקב נחומי

למרות הציפיות המוקדמות של המשטרה שדיברה על הגעת רבבות למתחם קבר רחל ביום ההילולה, שחל היום, יא' חשוון, מתברר כי הגורמים האחראים על יום ההילולה לא עמדו בעומסים הכבדים, ואת מה שקרה שם באמצע הלילה, מגדירים המתפללים כ'קריסה טוטאלית'.

רבבות מתפללים מכל רחבי הארץ הגיעו לצומת גילה, שם אמורים היו לחכות האוטובוסים שיקחו אותם למתחם הקבר. אלא שמרגע לרגע התגברו העומסים, והקבר הצר, לא הצליח להכיל את כמויות האדם.

התכנון המוקדם, לפיו הקהל יווסת לפי הצרכים, לא צלח. מפקדי המשטרה במקום, הסתובבו מיוזעים, וחילקו הוראות סותרות לשוטרים שעמדו בשטח, אל מול עיני הקהל המתקומם.

באיזור חצות, החליטה המשטרה להפסיק את כניסת המתפללים לקבר, זאת עד ליציאת האלפים ששהו באותו זמן בתוך המתחם. האלפים שהמתינו בצומת גילה, המתינו שעה ארוכה, עד שפקעה סבלנותם, אז פרצו את המחסום המשטרתי, והחלו בהליכה רגלית לכיוון הקבר.

גם ביציאה נראו אותם מראות, והמתפללים הדפו את מחסומי הצבא, והחלו בהליכה רגלית בדרכם חזור.

גם מכובדים לא הצליחו להימלט מגזירת העומסים. רכבו של הרב הראשי הגר"ש עמאר, עמד שעה ארוכה בכניסה למתחם, ללא שיכל לזוז. רכבי אח"מים נוספים שקיבלו אישור כניסה, נתקעו בכניסה לקבר, והטלפונים הנזעמים ששוגרו מהמכוניות למפקדי המשטרה, לא הצליחו להועיל.



























תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}